“آتش‌نشانان قهرمانان ایثار، فداکار و مخلص برای خدمت به مردم هستند”
“آتش‌نشانان قهرمانان ایثار، فداکار و مخلص برای خدمت به مردم هستند”
معین نیوز_به گزارش روابط عمومی فرمانداری لنگرود، محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود، در همایش روز آتش‌نشان و ایمنی که در سالن اجتماعات شهرداری با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و آتش‌نشانان شهرداری لنگرود برگزار شد، به بیان نکاتی مهم درباره نقش آتش‌نشانان در جامعه پرداخت.

جلالی در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در جمع آتش‌نشانان گفت: «شما آتش‌نشانان که با عشق و امید به زیر آوارها وبه دل آتش می‌روید، نشان‌ از روحیه فداکاری و ایثار شماست. نقش شما در جامعه بسیار مفید و ارزنده است ولذا به عنوان خادم این شهرستان از تک‌تک شما تقدیر و تشکر می‌کنم. مجاهدت و فداکاری شما بارقه امید را دردل آحاد جامعه و خانواده‌ها ایجاد می‌کند و این بسیار ارزشمند است.»

وی با اشاره به تلاش‌های آتش‌نشانان در مواقع بحرانی، افزود: «من بارها و بارها شاهد تلاش و مجاهدت آتش‌نشانان بوده‌ام که چگونه به داد مردم می‌رسید. این نشان ایثار و فداکاری شماست که در مواقع بحرانی، جان واموال مردم را از بلایا نجات می‌دهید و احیانا خسارات را کاهش می‌دهید.»

فرماندار لنگرود به اهمیت همبستگی و همکاری در جامعه اشاره کرد و گفت: «برای اینکه جامعه‌ای بسوی پیشرفت باشد، نیازمند ترویج روحیه ایثار و فداکاری است. با هم بودن شما با مردم و ایثار شما، قطعا جامعه را به اعتلا و رستگاری می‌رساند.»

جلالی به یاد مجاهدت مردم در ایام دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: «در آن دوران، مردم با روحیه ایثار و فداکاری در کنار هم توانستند بر مشکلات فائق آیند. امروز که به آن ایام نگاه می‌کنیم، یادآور افتخاراتی است که به واسطه همبستگی و همکاری مردم به دست آمد. بیش از هر زمان دیگری نیازمند تلاش برای افزایش روحیه ایثار وفداکاری در جامعه هستیم.»

وی همچنین به چالش‌های موجود در حوزه آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: «در حوزه آتش‌نشانی و تجهیزات مشکلاتی داریم که به جد پیگیر رفع نواقص هستیم. اقداماتی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم تجهیزات مورد نیاز شما را تأمین کنیم تا بتوانید بهتر خدمت نماییم.

فرماندار لنگرود در ادامه به موضوع بافت فرسوده و معابر تنگ و پرخطر اشاره کرد و گفت: «تصمیمات خوبی از طرف شهردار در این زمینه اتخاذ شده است. لازم است که مردم عزیزمان در این حوزه همکاری داشته باشند تا بافت‌های فرسوده ترمیم و معابر اصلی باز شود.»

وی بر اهمیت آموزش عمومی در زمینه ایمنی تأکید کرد و گفت: «آموزش عمومی بسیار مهم است. بسیاری از ما به خاطر بی‌توجهی به مسائل خطرآفرین ممکن است موجبات حریق و آسیب به شهرستان را فراهم کنیم. بنابراین، خواهش می‌کنم این موضوع در دستور کار قرار گیرد تا فرهنگ عمومی را افزایش دهیم.»

جلالی همچنین به شناسایی ابنیه خطرآفرین در شهرستان اشاره کرد و گفت: «در شهرستان مناطق متعددی داریم که خانه‌های عمومی، کمپ‌ها و مراکز نگهداری از بیماران است. در سال گذشته بررسی‌های کارشناسی صورت گرفت و گزارشاتی به دست آمد که اعضای شورا و شهردار باید امسال این موضوع را استمرار دهند. این کار به ما کمک می‌کند تا خطرات را به مدیران ذی‌ربط گوشزد کنیم و استحکام و مقاوم‌سازی بیشتری صورت گیرد.