از تیره و رنگی های رسانه ملی !
از تیره و رنگی های رسانه ملی !
معین نیوز_پوشش حجاب دو مجری زن در صدا و سیمای ایران در دو برنامه داخلی و خارجی موضوع واکنش های افکار عمومی در شبکه های اجتماعی این روزهای کشور شده است...

پوشش حجاب دو مجری زن در صدا و سیمای ایران در دو برنامه داخلی و خارجی موضوع واکنش های افکار عمومی در شبکه های اجتماعی این روزهای کشور شده است.

این دو پوشش که در ایران با چادری و مقنعه سیاه همراه است در مقابل پوششی با مانتو و مقنعه و رنگ های شاد را در برنامه ای برای جامعه هدف عراق می بینیم که در زیر آسمان یک سازمان و در یک جغرافیا پخش می شود و این دو تفاوت مورد نقد و تحلیل رفتاری سازمان رسانه ملی شده است.

داستان این دوگانگی در این روزها زمانی مورد بازتاب نقادانه قرار می گیرد که شاهد اجرای دستورالعمل های مربوط به پوشش از سوی دولت و برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه در جامعه هستیم که در کنار تعیین جریمه های نقدی با هدف بازدارندگی از بد پوششی، چالشی را در انتخاب معیارهای حجاب برتر برانگیخته است.

رفتارها و معیارهای دوگانه در این سال ها نه تنها نتوانسته است موجب جلب رضایتمندی عمومی با توجه به تغییر نسل ها و آموزش ها و آسیب های تاثیر پذیری از دیگر جوامع گردد بلکه اعتراض هایی را به دلیل برخوردها و تصمیمات سلیقه ای در جامعه برجای گذاشته که هرروز دامنه واکنش ها و بازتاب ها به این موضوع فراگیرتر می شود.

آنچه در مواجهه با این رویکرد ها در جامعه ایرانی چالش برانگیز شده است دوگانگی رفتاری در دستگاههای حاکمیتی همچون صداو سیما و تقسیم و تفاوت و تبعیض قائل شدن بین جامعه ایرانی و غیر ایرانی است که بطور شفاف کسی مسوولیت ها را برعهده نمی گیرد و مردم نیز در انتخاب پوشش برتر مانده اند هرچند که مقامات عالی رتبه بارها اعلام کرده اند انتخاب برتری در نوع پوشش امری فردی است اما آنچه مهم است پوشش مناسب باید در تراز جامعه اسلامی ایران باشد.

در این میان باید تکلیف را مشخص و مردم را از این دوگانگی های رفتاری بویژه تفاوت ها در رفتار و گفتار برخی مسوولان که گاهی به دلیل رونمایی شدن انچه انجام می دهند با انچه گفته اند و باور دارند در شبکه های اجتماعی موجب بی اعتمادی جامعه می شوند.

مردم نیز با دیدن دو نوع پوشش از یو سازمان برای دو جامعه آن هم از جنس اسلامی با دو رویکرد می مانند که اسلام واقعی کدام است .

پس بهترین راه برای فراگیری پوشش اسلامی نهادینه شدن دیدگاههای مشترک در میان تصمیم گیران و تصمیم سازان است.