انجمن ادبی حزین لاهیجی تلفیقی از مطالعه،نقد و شعرخوانی
انجمن ادبی حزین لاهیجی تلفیقی از مطالعه،نقد و شعرخوانی
معین نیوز_ اواسط شهریور ماه بود که افتتاحیه ی انجمن ادبی حزین لاهیجی در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان استارت خورد و اول مهر ماه دومین نشست ادبی خود را با حضور شاعران لاهیجان و میهمانان ارزشمند شهرهای همجوار برگزار نمود.

انجمنی که قرار است هر هفته بخشی از کتب ماندگار ادبی را به‌منظور ارتقاء سطح دانسته های اعضایش‌در گروه مجازی انجمن معرفی نموده تا پس از مطالعه در بخشهای آغازین نشست های ادبی یکشنبه ها مرور و مورد گفتگو قرار بگیرد. بوطیقای ارسطو (فن شعر) اولین کتابی بود که به ترجمه ی عبدالحسین زرین‌کوب به شاعران معرفی شد و در دومین نشست ادبی انجمن مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.کتابی که از حیث اولین بودن در آثار ماندگار تاریخ ادبیات از اهمیت بالایی برخوردار است.

مقدمه ای در باب معرفی کتاب «معصومیت زن » در داستانهای زنده یاد عباس معروفی از دیگر بخشهایی بود که توسط استاد عباس مهری آتیه، مدیر آموزشی انجمن و نویسنده ی این اثر ارائه شد.عباس معروفی از مطرح‌ترین و معروف‌ترین رمان‌نویسان معاصر ایران بود که با رمان‌ها و داستان‌هایش، توانست فضای تنفسی تازه‌ای در ادبیات ایران معاصر، به وجود آورد.

استاد آتیه در این کتاب ۶ داستان کوتاه عباس معروفی را با محوریت معصومیت زن و با تکیه بر نقد نوینی که پاول سیمپسون ارائه داده است به بررسی و واکاوی نشسته‌است.در ادامه ی این نشست بیش از ۱۴ شاعر ، تازه ترین سروده هایشان را خوانده و فراخور تمایل در معرض نقد قرار دادند.حضور ادامه دار و شعرخوانی نوجوانان شاعره ی لاهیجانی در انجمن که دو سال است با مرارت بسیار و به مربیگری رحیمه احمدپور در قالب یک‌ کلاس هماهنگ قدم در مسیر سرودن گذاشته اند از دیگر بخش‌های ابتکاری این نشست بود با هدف آشنا نمودن نوجوانان شاعره با فضاهای ادبی بزرگسال و بهره مندی آنان از تجارب بزرگان در مسیر رشد و تعالی.سالار بابائی پور چافی مسوول انجمن نیز در پایان با بیان اینکه کمتر نشست ادبی با این کیفیت در استان برگزار می شود گفت: هدف ما بالا بردن کیفیت کار و وزین بودن انجمن است هرچند کمیت حضور شعرای بزرگوار نیز مایه ی دلگرمی جمع خواهد بود.وی گفت باید تلاش کنیم هر جای استانمان حرکت ادبی جدیدی را شاهد بودیم به دید افتخار و عزت بنگریم همانگونه که این حرکت در لاهیجان مایه ی افتخار است و امیدواریم به مدد الهی و حضور دلگرم کننده ی شعرا و ادب دوستان شاهد رقم خوردن هفته های ادبی نابی در این شهر باشیم.

اهدا کتاب توسط شهروز مرکباتی، مجری برنامه به شاعرانی که شعرخوانی داشتند از دیگر بخشهای ستودنی این برنامه بود. نشستی که با گرفتن عکس یادگاری با شاعرانش ماندگار شد.