تسهیلگری بانک ها در پرداخت تسهیلات یک مطالبه عمومی است
تسهیلگری بانک ها در پرداخت تسهیلات یک مطالبه عمومی است
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : تسهیلگری بانک ها در پرداخت تسهیلات یک مطالبه عمومی است که دولت نیز بر آن تاکید جدی دارد.

یونس رنجکش عصر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران شعب بانک ملی استان گیلان افزود : قوانین و دستورالعمل ها باید طوری تنظیم و ابلاغ شوند که موجب رونق اقتصادی و جهش تولید شوند.
وی،  یکی از مشکلات مهم استان در خدمات سیستم بانکی را طولانی شدن پروسه پرداخت تسهیلات عنوان و تصریح کرد: این موضوع نارضایتی های عمومی را از این خدمات به همراه دارد.
وی افزود : در شرایط امروز کشور که با جنگ اقتصادی ناشی از تحریم و همچنین مشکلات و چالش های بیماری کرونا روبرو هستیم باید بتوانیم با نگاه عمیق تر به مشکلات و سرو سامان دادن به وضعیت اقتصادی روندهای تسهیل گرانه اتخاذ کرد.
به گفته وی، جذب تسهیلات حمایتی اختصاص یافته از سوی دولت از جمله راهکارهایی شتاب دهی و رونق نسبی در فضای اقتصادی و پویایی در کسب و کارها است که باید در اولویت برنامه بانک ها باشد.

وی یادآور شد : هر چند تلاش های خوبی را از سوی برخی مدیریت  بانک ها در این زمینه شاهد هستیم اما روند کلی رضایت بخش نیست و در شرایط فعلی کشور که نیازمند همراهی و جدیت های بیشتر برای رفع نگرانی ها و رسیدن به اهداف شعار سال و رونق تولید و پایداری کسب و کارها می باشیم باید اقدامات ضربتی و عملیاتی تر انجام  و دموکراسی های باید و طولانی شدن پروسه ها در سیستم بانک کاسته شود.

به گفته مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان؛ تلاش ها و پیگیری های مداومی از سوی استانداری در جذب تسهیلات و تسریع در سرمایه گذاری و رفع موانع برای انجام رونق اقتصادی در استان و حمایت از سرمایه گذاری های پایدار انجام می شود که تحقق آن مستلزم همراهی های تمامی مدیران بویژه بانک ها است.
وی همچنین خواستار مشارکت بیشتر بانک های خصوصی استان در حمایت و پشتیبانی از طرح های تولیدی و سرمایه گذاری در گیلان شد و اظهار داشت: سهم این بانک ها برغم جمع آوری منابع بسیار و خدماتی که از استان دریافت می کنند چندان در رونق اقتصادی گیلان به چشم نمی آید.
رنجکش ضمن تقدیر از تلاش های امیری رئیس پیشین شعب بانک ملی استان گیلان و آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید خواستار همراهی و شتاب بیشتر در رونق بخشیدن به فضای اقتصادی و کسب و کار استان  شد.

در این مراسم سید رسول میر خلف به عنوان مدیر شعب بانک ملی گیلان معرفی شد.