رشد ۶۵ درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان
رشد ۶۵ درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان
معین نیوز_میزان پرداخت تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی استان در شش ماهه نخست سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

محمد مبصری مقدم، مدیر شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، در گفتگو با معین نیوز بیان داشت: شعب این بانک در استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۳ هزار و ۲۰۰ متقاضی پرداخت کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود، از این میزان تسهیلات، مبلغ ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در غالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است که شامل ۶۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی و بیش از یک هزار ۳۸۰ میلیارد ریال آن قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری و ۶۰ میلیارد ریال آن تسهیلات قرض الحسنه گازکشی منازل استان بوده است. مبصری، با اشاره به نقش مؤثر گسترش کشت گلخانه ای و مکانیزاسیون و همچنین حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی، در اشتغالزایی، توسعه پایدار و تأمین امنیت غذایی کشور، از حمایت یک هزار و یکصد میلیارد ریالی شعب این بانک در استان، از صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین پرداخت مبلغ ۵۴۳ میلیارد ریال تسهیلات توسعه مکانیزاسیون، به ۸۶ متقاضی بخش کشاورزی خبر داد. وی همچنین با اشاره به چتر حمایتی بیمه محصولات کشاورزی استان، افزود: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در زیربخش های دام، طیور، آبزیان و محصولات باغی، زراعی و گلخانه ای در مجموع، بیش از ۱۹۶۰۰ فقره بیمه نامه صادر شده و میزان خسارت و غرامت های پرداختی استان بیش از ۱۸۷ میلیارد ریال برآرود شده و در حال پرداخت است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود؛ ضمن اشاره به مسئولیت های اجتماعی بانک؛ اهدای ۱۱۱ عدد تانکر سه لایه ۵۰۰ لیتری ذخیره آب آشامیدنی به خسارت دیدگان سیل جنوب استان، طبخ و توزیع ۱۱۰۰۰ پرس غذای نذری در ایام عزاداری سالار شهیدان، احداث موکب پذیرایی از زائرین اربعین حسینی در پایانه مرزی میرجاوه، اهدای ۱۲۰ بسته سبد ارزاق به خانواده های نیازمند زاهدانی، تهیه و اهدای تعدادی البسه و لوازم التحریر به دانش آموزان استان هم زمان با آغاز سال تحصیلی و ارسال یک دستگاه لودر استیجاری به مناطق سیل زده جنوب استان را به عنوان بخشی از اقدامات این بانک در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی برشمرد.