صفر بودن جذب تسهیلات اشتغالزایی برخی بانک ها در  شهرستان شفت توجیه پذیر  نیست
صفر بودن جذب تسهیلات اشتغالزایی برخی بانک ها در  شهرستان شفت توجیه پذیر  نیست
معین نیوز_مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : صفر بودن و عدم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نهادهای حمایتی توسط برخی بانک های شهرستان شفت توجیه پذیر نیست.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : صفر بودن و عدم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نهادهای حمایتی توسط برخی بانک های شهرستان شفت توجیه پذیر نیست.

دکتر یونس رنجکش در دوازدهمین جلسه استانی ستاد ویژه توسعه شهرستان کمتر توسعه یافته شفت افزود : با توجه به اختصاص بیش از ۱۲میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمک به توسعه کسب و کارها در شهرستان شفت در سال جاری کمتر از ده درصد آن تاکنون جذب شده است.

وی در این جلسه که با محوریت موضوعات پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶قانون بودجه مربوط به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و رسیدگی به چگونگی پرداخت تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا در شفت سخن نی گفت یاد آور شد : این تسهیلات باید هرچه سریعتر با توجه به ارسال پرونده ها به بانک ها تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد : دولت با تمام محدودیت هایی که در تامین منابع مالی دارد از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی را با بهره کم به منظور ایجاد فرصت های شغلی در مناطق روستایی و همچنین توانمند سازی افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی اختصاص داده است.

وی افزود : در استان گیلان هم به دلیل اهداف تعیین شده در مسیر رفع محرومیت ها در شهرستان شفت میزان این اعتبارات افزایش یافته است اما عدم جذب آنها با گذشت هفت ماه از سال چندان مناسب نیست و نگران کننده است.

دبیر ستاد ویژه پیگیری محرومیت زدایی شهرستان شفت تاکید کرد : بر اساس آمارهای نهادهای حمایتی بیش از ۵۰درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش این نهادها قرار دارند که توانمند سازی افراد تحت پوشش و ایجاد فرصت های شغلی با توجه به استعدادها و موقعیت های شفت از اولویت های دولت و استانداری گیلان در محرومیت زدایی دین شهرستان است.

وی ادامه داد : با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم و افزایش قیمت ها پرداخت بهنگام این تسهیلات نقش مهمی در اجرای طرح های اشتغالزایی و رونق کسب و کارها دارد و مدیران بانک باید به این نکته توجه جدی داشته باشند.

رنجکش از فرمانداری شهرستان شفت خواست تا با همکاری نهادهای حمایتی نسبت به پیگیری جدی پرداخت این تسهیلات تا یک ماه آینده اهتمام داشته باشند.
به گفته وی ، خروج هر فرد از پوشش نهادهای حمایتی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی بسیاری در خانوارها دارد و علاوه بر آن موجب رفاه و افزایش در آمد خانوارها می شود که باید به اثرات این توانمند سازی توجه بهتر شود.

وی یاد آور شد : البته عملکرد بانک های استان و شهرستان شفت در سال گذشته روند خوبی داشته و اعتبارات پیش بینی شده جذب شده بود.

در این جلسه مدیر کل کمیته امداد و معاونین بهزیستی و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هر کدام گزارشی از اقدامات و نیازهای و مشکلات مربوط به مراحل پرداخت تسهیلات مربوطه ارائه کردند.