قاتلین اشتباهی !
قاتلین اشتباهی !
معین نیوز_کشته و مجروح شدن سه تن از هموطنانمان در یک حمله مسلحانه با سلاح سرد آن هم در حرم رضوی و بدتراز همه توسط یک تبعه خارجی جدای از سووال برانگیز بودن در خصوص تامین امنیت شهروندان و جسارت اتباع بیگانه در خاک سرزمینی ایران شوک بزرگی در جامعه ایجاد و بطور حتم برای چنین فاجعه ای ابعاد وسیع تری از یک حادثه ترور و سو قصد باید متصور بود...

کشته و مجروح شدن سه تن از هموطنانمان در یک حمله مسلحانه با سلاح سرد آن هم در حرم رضوی و بدتراز همه توسط یک تبعه خارجی جدای از سووال برانگیز بودن در خصوص تامین امنیت شهروندان و جسارت اتباع بیگانه در خاک سرزمینی ایران شوک بزرگی در جامعه ایجاد و بطور حتم برای چنین فاجعه ای ابعاد وسیع تری از یک حادثه ترور و سو قصد باید متصور بود.

آن جوان ۲۱ساله تبعه افعانستان و پشتون ازبک تبار که بدون مجوز رسمی با ورود به ایران و مدت یکسال در مشهد مشغول کار است و دست به این جنایت زده است و انگونه که به نقل از رسانه ها آمده دلیل آن تفکرات افراطی و تعصبی در سایه نام اسلام است پیش از آنکه مجرم به قتل باشد خود مقتول نگاهی است که جهان در محاصره آن قرار گرفته و این روزها بسیاری بر طبل ترویج آن می کوبند و با تئوریزه کردن اندیشه های انحطاطی ،خط بطلان بر باورهای عمیق اسلامی و انسانی در جامعه می زنند.

دنیای امروز مسلمانان در ورطه دشمنان ساختگی و خیالی از دل ۷۲ملت امت رسول مهربانی ها به خیال رسیدن به بهشت موعود و مدینه فاضله بستر ساز غارت ثروت های ملی خویش به دست بانیان منفعت طلب وضع موجود شده اند.

در چهار گوشه خاورمیانه کانون اسلام که از قضا هارتلند دنیا نیز به دلیل ثروت انرژی نیز هست به دلیل گسترش و نفوذ خط نفاق و همراهی عناصر مشکوک الهویه با منفعت جویان بیگانه شاهد درگیری ها و کشتن و آوار شدن مشکلات و چالش ها بر سر ساکنان بی گناهی است که جرم انان گرفتار آمدن در جبر جغرافیایی است .

اینک از شرق تا غرب این چهارسو درگیر جنگ و گریزهای بسیاری است که سهم بزرگ این چالش ها غفلت است و نبود اختیار و تصمیم در دست اهل منطق که در شرم آور ترین تصمیمات سرنوشت ملت ها گره به زحمت و رنج با قرائتی نا مفهوم از دین و مذهب خورده است که سود این بدعت های ناجور یکسر سرازیر در جیب سلطه جویان و فتنه گران است.

آنچه اینک برای کشور در این تلاطم دریای خشونت از فراسوی مرزها مهم و حیاتی است بسته شدن حفره های امنیتی و نظارت های بیشتر از یک سو و تعدیل نگاههای خشن و قرائت های فرامنطقی از دین و سپردن فضای جامعه به اهل منطق و گفتمان رسول مهربانی است تا اینگونه تهدیدات مرزهای دوستی و مهر را در داخل به چالش نکشاند.

امروز انچه در مشهد اتفاق افتاد در واقع ریشه دواندن خط انحطاطی است که اگرچه قاتلین آنها این جوان بیست و یک ساله است اما او قاتل اشتباهی است و متهم اصلی ترویج دهندگان آن تفکری هستند که آتش به جان جامعه اسلامی انداخته اند تا به منافع سیاسی و اقتصادی خویش برسند و تا دیر نشده باید بر گسترش این راه اشتباه سد شد.

  • نویسنده : یونس رنجکش