مسابقه انشانویسی و عکس موبایلی به مناسبت روز رشت
مسابقه انشانویسی و عکس موبایلی به مناسبت روز رشت
معین نیوز_رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از برگزاری ویژه برنامه های مختلف از جمله مسابقه انشانویسی، عکس موبایلی و وبینارهای آموزشی به مناسبت فرارسیدن روز رشت خبر داد.

حمید رضا محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با همکاری آموزش و پرورش شهرستان به مناسبت فرارسیدن روز رشت مسابقه انشانویسی با موضوع رشت ویژه دانش آموزان دوره سوم تا ششم ابتدایی برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: دانش آموزان می توانند تا هشتم ماه جاری آثارشان را برای شرکت در این مسابقه از طریق برنامه شاد به عنوان یکی از تکالیف انشایی اقدام کنند، اعلام نتایج ١٢ دی ماه ” روز رشت” اعلام می شود.

وی جشنواره عکس موبایلی رشت دیروز، امروز، فردا را یکی دیگر از برنامه های این روز عنوان کرد و افزود: با توجه به ثبت ١٢ دی به عنوان روز رشت و به پاسداشت این رویداد در سنوات گذشته و نیز میل ذاتی مردمان رشت به هنر به ویژه عکس از تمامی شهروندان برای شرکت در این جشنواره دعوت می شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رشت بیان داشت: این رویداد علاوه بر نمایش زوایای گوناگون شهر رشت می تواند به عنوان بخشی از تاریخ شفاهی این شهر تاریخی ثبت و ضبط  شود و میراثی برای آیندگان باشد.

وی؛ رشت، رشت و کووید ١٩، رشت و سردار سلیمانی، رشت و ایام فاطمیه و رشت و ٨ و ٩ دی ماه را از بخش های مختلف این جشنواره عنوان و اضافه کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را تا یازدهم ماه جاری از طریق نرم افزار واتساپ به شماره ۰۹۰۱۶۴۷۳۸۸۱  ارسال کنند و در هر بخش به سه اثر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

محمدی درباره قوانین کلی برای شرکت در این جشنواره بیان داشت: عکس های ارسالی باید با دوربین گوشی همراه ثبت شده باشد، حضور در همه بخش های جشنواره آزاد است ضمن اینکه هر شرکت کننده می تواند در هر بخش سه اثر ارسال کند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های روز رشت خاطر نشان کرد: نویسندگان و شاعران گیلانی می توانند با ارسال تصویری از کتاب و خلاصه آن به شماره واتساپ ۰۹۰۱۶۴۷۳۸۸۱ اثر خود را در بخش هایلایت “آثار نویسندگان گیلانی” به اطلاع کتابخوان ها برسانند.

وی با بیان اینکه وبینارهای آموزشی هفته رشت نیز در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: دیجیتال مارکتینگ و مهارت های ایجاد کسب و کار “آشنایی با مهارت های جدید برای عبور از دوران کرونا و پساکرونا” یکی از وبینارها است که پنجم دی ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری وبینار یاد شده در پنجم ماه جاری بیان داشت: علاقمندان برای شرکت در این وبینار باید آدرس، کدپستی و شماره تماس خود را به همراه تصویری از کارت ملی از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۲۰۱۸۸۱۹۳ ارسال کنند.

محمدی برگزاری مشاوره و هدف گذاری ویژه نوجوانان “آموزش ترسیم مسیر زندگی آینده نوجوانان به والدین و فرزندان” هفتم دی ماه و آموزش دفاع شخصی “آشنایی با فنون دفاع شخصی” در ششم دی ماه را از دیگر وبینارها نام برد و تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در این وبینارها نیز باید آدرس، کدپستی و شماره تماس خود را به همراه تصویری از کارت ملی از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۲۰۱۸۸۱۹۳ ارسال کنند.

۱۲ دی روز رشت نام گرفته است.