پیرمردهای وطنی از بایدن یاد بگیرند!
پیرمردهای وطنی از بایدن یاد بگیرند!
معین نیوز_یونس رنجکش/انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را باید یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی جهان برشمرد که علاوه بر تاثیر در روند مدیریت سیاسی این کشور دارای ابعاد تاثیر فرا کشوری نیز هست بطوریکه تعیین کننده مهم در روابط بین الملل بر اساس دکترین دفاع ملی این کشور است...

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را باید یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی جهان برشمرد که علاوه بر تاثیر در روند مدیریت سیاسی این کشور دارای ابعاد تاثیر فرا کشوری نیز هست بطوریکه تعیین کننده مهم در روابط بین الملل بر اساس دکترین دفاع ملی این کشور است.

در این دوره از انتخابات هم اهمیت آن زمانی بیشتر دیده می شود که جهان و امریکا با دو تجربه متفاوت از دوگانه کاندیداهای حزب دموکرات و جمهوری خواه روبرو هستند و تجربه ترامپ و بایدن نشانه های مهم تاثیر گذاری هر کدام از این دوگانه ها در سپهر سیاست روابط بین الملل می باشد.آنچه این روزها بیشتر در افکار عمومی مورد توجه قرار گرفته است کنار کشیدن یکی از ابن دو پیرمرد از عالم رقابت دو حزب اصلی قدرت در آمریکا است که بایدن با اعلام عدم توانایی از اداره کشور و حضور در رقابت انتخاباتی جایش را به جانشین جوانتر داد.

این ترک میدان به هر بهانه ای برغم پیش بینی های آینده این رقابت باشد، حامل یک پیام جدی تر است و آن سرمایه گذاری بر روی منابع انسانی جوانتر و کارآمدتر برای ادامه راه حزبی در مسیر کسب قدرت و اهداف منافع ملی این کشور است.در ایران هم این روزها رییس جمهور منتخب در پی چینش همراهانش در دولت است که عمدتا از جریان و جبهه همسو در مقابل اقتدار گرایان انتخاب می شود که بخش مهمی از این انتخاب بر عهده کمیته های تخصصی تعیین شده است.

اگر چه پیش داوری برای نتیجه نهایی انتخاب ها کمی زود است اما خبرهای درز شده از محافل چینش قدرت نشان از رقابت جدی پیر مردهای چسبیده چهل و چند ساله به میز های مدیدیتی دارد که به لحاظ قدرت و توان جسمانی هم برغم تجربه های گاه تلخ و غیر کارآمد از رده خارج شده اند.

اکنون در چنین شرایطی هر کسی که دغدغه کشور و منافع ملی و رفاه ملت را دارد باید با کنار کشیدن و عدم سهم خواهی دست رییس جمهور منتخب را باز گذارند تا در تحقق شعارهای تخصص گرایی و سپردن سکان مدیریت به اهلش در مسیر انتخابی ملت سرافراز بیرون آید.

کنار کشیدن بایدن از رقابت های انتخابات آمریکا شاید یک پیام مهم برای پیرمردهای وطنی باشد که شما هم یاد بگیرید!