۲۹۶ برنامه، ره آورد سپاه ناحیه شهرستان لنگرود در هفته دفاع مقدس
۲۹۶ برنامه، ره آورد سپاه ناحیه شهرستان لنگرود در هفته دفاع مقدس
معین نیوز_در نشست خبری فرماندهی سپاه ناحیه لنگرود با خبرنگاران، سرهنگ مهرزاد برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان را ۲۹۶ برنامه عنوان نمود که با شعار سراسری:« در راه فتح قله‌ایم » برگزار خواهد شد.

وی در ابتدای این نشست ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت امام صادق (ع) هفته دفاع مقدس را یادآوری این نکته برای همگان دانست که امروز هرچه داریم از شهیدان است و دفاع مقدس یکی از ارزش‌های ماندگاری است که در صحنه درخشان تاریخ انقلاب ما به یادگار مانده است.

وی با اشاره به همزمانی این هفته با بهار تعلیم و تربیت ، امام راحل را شخصیتی دانست که روی امر تربیت و پرورش انسان‌های نقش آفرین انگشت گذاشت و امروز نیز در تداوم تربیت مکتب امام به تقویت روحیه ایثار و شهادت در کودکان و نوجوانانمان نیازمندیم.مهرزاد با مقایسه دفاع مقدس با مقطعی از تاریخ اسلام که قرار بود ولایت امتداد نبوت باشد گفت: در دورانی از تاریخ اسلام شاهد بودیم که مردم پای امامشان نمانده و سال‌ها امتداد بین نبوت و امامت را به تاخیر انداختند اما مردم انقلاب اسلامی ما با عهد بستن با امامشان و در امتداد آن با ۸ سال دفاع مقدس این امتداد امامت را تا رساندن به دست مهدی موعود و صبح ظهور حفظ کرده‌اند و این است که ۴۵ سال از عمر انقلاب بزرگ اسلامی مان می‌گذرد.

وی شکل‌گیری ۸ سال دفاع مقدس را با این باور دانست که بدون اتکا به دیگران می‌توان از ناموس و سرزمین خود دفاع کرد و روحیه مقاومت نیز برگرفته از همین باور و انقلاب اسلامی ماست.مهرزاد اتکا به درون و نسل جوان را نیز از جمله دیگر مواردی دانست که در نگاه حضرت امام بارز بود که ثمره‌اش را با انقلاب اسلامی شاهد بوده‌ایم و این نشان می‌دهد که اگر اطمینان به جوانان و باور و یقین به اینکه ما می‌توانیم در مسیر باشد پیروزی محقق خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه لنگرود در ادامه برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری را در قالب برنامه‌های: فرهنگی، هنری، اجتماعی ، ورزشی و محرومیت زدایی دانست که تا ۷ مهر ادامه خواهد داشت.

نواختن زنگ مدارس همزمان با بهار تحریم و تربیت، تجلیل از افسران جنگ نرم و رسانه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در قالب عکس و فیلم و…،با عنوان دستاوردهای انقلاب، یادواره‌های شهدای شاخص در اقشار مختلف، نشست‌های بصیرت افزایی، پروژه‌های محرومیت زدایی، اهدای بسته‌های حمایتی با توجه به شروع سال تحصیلی، مسابقات ورزشی در سطوح مختلف به نام هفته دفاع مقدس، همایش‌های تخصصی در سطح شهرستان به ویژه نقش زنان، اصناف و بازاریان ، دانشگاه‌ها و دانش آموزان در دفاع مقدس، همایش بزرگ جبهه مقاومت و مدافعان حرم، نهضت بزرگ دیدار با خانواده معظم شهدا ، میقات صالحین، ویزیت رایگان ، برگزاری جشنواره‌های مختلف در موکب‌های فرهنگی، مسابقات قرآنی ، شب شعر و محفل‌های انس با قرآن از جمله برنامه‌هایی بود که فرماندهی سپاه ناحیه لنگرود به آن اشاره داشت. مهرزاد در ادامه با اشاره به اهمیت بحث جوانی جمعیت و اینکه گیلان یکی از پیرترین استان‌های کشور در بحث جوانی جمعیت است اظهار داشت: امروز این امر یک جهاد است چرا که اگر قرار بر دفاع و امتداد آن باشد نیازمند جمعیت با نشاط و سرزنده‌ایم .

وی این موضوع را نیز یکی دیگر از برنامه‌های سپاه در قالب های مختلف عنوان نمود. فرمانده سپاه ناحیه لنگرود در پایان ابراز امیدواری کرد بتوانیم با نگاه وحدت که نگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب است گامی در مسیر وحدت امت اسلامی برداریم تا این انقلاب را به سلامت به دست صاحب اصلی آن برسانیم. گفتنی‌است این نشست تلفیقی در دو بخش نشست با اصحاب رسانه و نشست با فعالین فضای مجازی برگزار شد.