آیین بازگشایی مجدد انجمن ادبی حزین لاهیجی برگزار شد
آیین بازگشایی مجدد انجمن ادبی حزین لاهیجی برگزار شد
معین نیوز_انجمن‌های ادبی همواره حلقه ی وصل شعرای یک شهرستان و شهرهای همجوار به یکدیگر بوده است؛ محفلی که در آن می‌توان علاوه بر ارائه تازه‌ترین سروده ها با به نقد کشیدن اشعار توسط اساتید ادبی و منتقدین شعر و ادب به پویایی و بالندگی رسید که این بالندگی بسته به کم و کیف برگزاری انجمن‌ها گاه ضعیف و گاه قوی و فزاینده است.

در این میان شهرستان لاهیجان پس از دو سال و اندی تعطیلی انجمن ادبی حزین لاهیجی، ۱۸ شهریور ماه سال جاری شاهد بازگشایی مجدد این انجمن با خیلی عظیمی از شاعرانی بود که از شهرهای دور و نزدیک به این شهر آمده بودند. شاعرانی که هر کدام به رسم ادب کوتاه و گزیده خوانی را به اطاله ی کلام ترجیح دادند تا دیگر میهمانان انجمن از شعرخوانی باز نمانند و این شد که بیش از ۶۰ شاعر گیلانی در این روز توانستند سروده‌های خود را به گوش مخاطبینشان برسانند.

ادبی که همچنین با حضور ارزشمند و سه ساعته ی ریاست ارشاد شهرستان لاهیجان در طول برگزاری انجمن مشهود بود. سالار بابائی پور چافی ،مسئول انجمن ادبی حزین لاهیجی در این برنامه با سپاس از اعتماد ابراهیم رامین فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به وی و همکارانش گفت: به دلیل اینکه لاهیجان زادگاه و همواره برایم خواستنی بوده است و نیز پیشینه تاریخی این شهر که حتی پیش از حزین لاهیجی بزرگان ادبی را در خود پروریده مرا بر آن داشت مسئولیت انجمن ادبی این شهر را عهده‌دار شوم تا این آوردگاه ادبی بتواند به عنوان حلقه اتصالی بین دیگر شهرهای گیلان باشد.

وی افزود: چنانچه این انجمن به جایگاه واقعی خود برسد می‌تواند کمک شایانی به ادبیات استان و حتی کشور نماید. بابائی پور خط قرمز این انجمن را ادبیات دانست و اظهار داشت: تمام هم و غم ما در این انجمن آن است که به دور از حواشی آن را به ساعت ادبیات نزدیک نموده و تمرکزمان را تنها حول این محور قرار دهیم تا بتوانیم به اهدافی که از برگزاری آن داریم دست یابیم.

اجرای موسیقی،پذیرایی، اهدای متن تقدیر به تمامی شاعران و اعطای هدیه به همه ی شعرای غیر میزبان و تمامی بانوان شاعره از دیگر بخش‌های این برنامه بود. این آیین که اجرای آن را آقایان محمد امین و امیر نقدی لنگرودی عهده دار بودند با اعطای احکام و تقدیرنامه به هیأت مدیره ی انجمن ادبی حزین لاهیجی آقایان: سالار بابائی پور چافی به عنوان مسوول انجمن، استاد عباس مهر آتیه، شهروز مرکباتی، علیرضا محمد زاده لفمجانی و خانم رحیمه احمدپور همراه بود.