اجرای فاز سوم محوطه ی ‍ پل خشتی گامی دیگر در راستای طرح بازآفرینی هویت تاریخی شهر لنگرود
اجرای فاز سوم محوطه ی ‍ پل خشتی گامی دیگر در راستای طرح بازآفرینی هویت تاریخی شهر لنگرود
معین نیوز_چندی پیش آیین افتتاح سنگفرش میدان انقلاب با حضور فرماندار و.جمعی از مسؤولین شهرستانی برگزار شد.

سید مهدی رجایی شهردار لنگرود در این افتتاح با بیان اینکه ساماندهی بافت تاریخی در واقع سنگ بنای فرهنگ هر جامعه بوده و زیربنا و محور همه ی فعالیت های اقتصادی، عمرانی محسوب می شود افزود: پروژه ساماندهی پل خشتی لنگرود مقوله ای گسترده و مهم و به عبارتی این مجموعه منسجم و نظم یافته یادگار روزگاران کهن است که برای مردم لنگرود از ارزش خاصی برخوردار نی باشد.

مهندس رجایی درادامه با اشاره به اینکه توسعه فضای توریستی و گردشگری،احیای بافت تاریخی و تبدیل آن به مکانی جهت جذب توریست و گردشگر از اولویت شهرداری و شورا در دوره پنجم بود افزود: در این راستا شهرداری در محوطه پل خشتی که به عنوان هویت شهر به شمار می رود، در قالب طرح بازآفرینی، در فازهای مختلف اقداماتی را در محدوده محوطه پل خشتی در دو ضلع مختلف احیای پل و بازآفرینی اجرا نمود و امروز نیز شاهد اجرایی شدن ادامه این پروژه در فاز سوم، پروژه سنگفرش میدان انقلاب (فلکه اصلی) هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در فاز بعدی این طرح، تغییر المان موجود در میدان و محوطه بازسازی شده پل خشتی است که بزودی اجرایی می شود اظهار داشت: حفظ بافت سنتی و قدیمی فضا، روند ساخت پیاده‌ راه و سنگفرش حدفاصل خیابان ۱۷شهریور و سه راه جاده چمخاله از برنامه های آینده شهرداری است که در مرحله مطالعه قرار دارد.

مهندس رجایی با بیان اینکه لنگرود، دو دستان گردشگری خود، لیلاکوه و چمخاله را از دست داد و به غیر پل خشتی و پارک فجر، فضای گردشگری دیگر ندارد اذعان داشت: با رایزنی و حمایت‌ فرماندارمحترم، قصد داریم لیلاکوه را به محدوده شهر منتقل نماییم تا هم اهالی از خدمات بهره‌مند شوند و هم شهروندان از آن مجموعه استفاده نمایند.

شهردار لنگرود در پایان افزود:امیدوارم آنچه در خروجی اتمام پروژه های شهرداری مد نظر است به خوبی اجرا شود و مورد رضایت همه لنگرودی های عزیز واقع شود.

 

 سید مهدی رجایی