از ظرفیت بخش خصوصی برای اشتغال جامعه ایثارگران استفاده شود
از ظرفیت بخش خصوصی برای اشتغال جامعه ایثارگران استفاده شود
معین نیوز_مدیرکل دفتر جذب حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت : از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای اشتغال جامعه ایثارگران استفا‌ده شود.

دکتر یونس رنجکش در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ویژه اشتغال جامعه ایثارگران شهرستان شفت افزود : با توجه به تفاهم نامه همکاری بین استاندار گیلان و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت های مختلف اشتغال زایی در استان گیلان فرصت های جدیدی برای اشتغال جامعه ایثارگران استان فراهم شود.

  وی اضافه کرد :با توجه به این تفاهم نامه بخشی از اشتغال زایی مورد نظر می بایست از طریق منابع تسهیلات پرداختی به بخش خصوصی و جامعه ایثارگر متقاضی ایجاد کسب و کار های جدید تامین گردد.

وی یاد آور شد :، فرصت های بسیار خوبی که در بخش‌های مختلف شهرستان شفت و ظرفیت‌های تعریف شده در تفاهم‌نامه‌های همکاری‌های مختلف با توجه به کانون توجه قرار گرفتن این شهرستان به عنوان ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور وجود دارد  باید تلاش کنیم تا با هم افزایی ظرفیت های موجود جامعه هدف مورد نظر شهرستان شفت را تحت پوشش قرار دهیم .

وی تاکید کرد :در جامعه ایثارگران استان گیلان و شهرستان شفت  با توجه به تخصص ،تعهد و میزان علاقه مندی و شناختی که از کسب و کارها هست استعداد های خوبی  مختلفی وجود دارد که می بایست این افراد به واحدهای تولیدی و خدماتی جویای نیروی کار  معرفی شوند.

وی  به استفاده از ظرفیت کارورزی در بحث اشتغال زایی یادآور شد : با توجه به فرصت هایی  که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مهارت‌آموزی متقاضیان کار به ویژه تحصیلکرده ها ایجاد کرده است این کار ورزی می تواند فرصت مناسبی برای شناخت بازار کار و اشتغال پایدار جامعه هدف باشد.

به گفته وی ، مدیران دستگاه اجرایی شهرستان با توجه به ظرفیت های موجود باید تلاش کنند تا در هم افزایی و همگرایی های لازم  شرایط مطلوب تری را در این زمینه فراهم نماید تا از مزایای تعیین شده استفاده گردد.

در ادامه این جلسه که سرپرست فرمانداری شهرستان شفت و معاون کمیته معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران  استان گیلان حضور داشتند هر کدام در خصوص شرایط اشتغالزایی و فرصتهای موجود و ظرفیتهای تعریف شده بر اساس تفاهم نامه همکاری سخنانی ایراد و با توجه بهدیدگاه‌های مدیران اجرایی شرکت کننده در جلسه پیشنهادات نیز ارائه گردد.