استاندار گیلان : تیم های تخصصی بهداشتی و آموزشی بر فعالیت مدارس نظارت می کنند
استاندار گیلان : تیم های تخصصی بهداشتی و آموزشی بر فعالیت مدارس نظارت می کنند
استاندار گیلان گفت: با توجه به حساسیت سلامت دانش آموزان و دغدغه های خانواده ها و مسئولان، کمیته بازرسی ویژه ای متشکل از کارشناسان آموزش و پرورش، بهداشت و نماینده کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی استان برای نظارت و ارزیابی وضعیت مدارس و رعایت دستورالعمل های بهداشتی فعال می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان گیلان افزود : تیم های بازرسی این کمیته هر جا، به تناسب شرایط ضعف و اشکالی وجود داشته باشد از تذکر تا اقدام برای اصلاح موضوع، عمل می کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اصل بر برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری و غیرحضوری است، اظهار داشت: اولویت نخست،  سلامت دانش آموزان و معلمان است از این رو باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری های اجتماعی و استفاده از ماسک با جدیت ویژه ای در دستور کار باشد و خانواده ها هم در این زمینه فرزندان خود را توجیه نموده و آموزش های لازم را در این رابطه در کنار مدرسه و معلمان ارائه دهند.

زارع خاطر نشان کرد: برای موضوع سرویس های مدارس هم جلسات متعددی در استان گیلان برگزار و دستورالعمل هایی هم آماده و ارائه شده و طی دو هفته پیش رو در زمان اجرا اگر اشکالاتی در جریان کار باشد بررسی و نسبت به رفع آنها سریعا اقدام می شود.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها دغدغه ای برای سلامت فرزندان خود نداشته باشند، اضافه کرد: مربیان و معلمان قبل از آموزش برای سلامت تک تک دانش آموزان اهمیت ویژه ای قائل هستند و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل می آورند ضمن آنکه در این زمینه نیازمند همراهی و همکاری نزدیک خانواده ها هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای تامین ماسک و اقلام بهداشتی دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی هم باید اقدام لازم و فوری انجام شود، خاطر نشان کرد: رعایت دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی تا حد زیادی دغدغه و نگرانی ها را برطرف می کند لذا ضروری است رسانه ها در این راستا به منظور اقناع و آگاهی افکار عمومی در این حوزه کمک و همراهی کنند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به علاقمندی دانش آموزان برای حضور در مدارس و اینکه حضور آنان علاوه بر آموزش به لحاظ بعد پرورشی و تربیتی نیز اثرگذار است، تصریح کرد: نمی توان سقفی را برای اتمام بیماری کووید ۱۹ و شیوع کرونا مشخص کرد ضمن اینکه همه فعالیت ها با رعایت پروتکل ها انجام می شود.

 وی افزود : از این رو ناگزیر به برگزاری کلاس های درس با رعایت دستورالعمل ها و محدودیت های زوج و فرد وحضور دانش آموزان به میزان ۵۰ درصد ظرفیت کلاسها هستیم البته  بخشی از آموزش ها نیز از طریق شبکه شاد و تلویزیون انجام می شود که این آموزشهای  تکمیلی می تواند برای جبران بخشی از عقب ماندگی ها تاثیر گذار باشد و تا حدی دغدغه ها را نیز کاهش دهد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه های داخلی در اطلاع رسانی ها اضافه کرد: رسانه های بیگانه و معاندان ضد انقلاب سعی در تخریب دولت و ضربه زدن به مردم و نظام اسلامی ما دارند در برگزاری مراسم های احیاء شب های قدر دیدیم که چه تبلیغاتی علیه مردم و کشور ما داشتند مبنی بر اینکه دولت جمهوری اسلامی توجه ای به سلامت مردم ندارد این در حالی است که این مراسم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

زارع با اشاره به حاشیه سازی های رسانه های خارجی علیه ایران اسلامی در ارتباط با برگزاری کنکور سراسری مبنی بر اینکه نباید کنکور برگزار شود، خاطر نشان کرد: کنکور سراسری نیز در کشور و استان گیلان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بدون هیچ مساله ای به بهترین شکل برگزار شد.

وی با بیان اینکه رسانه های بیگانه در موضوع تاسوعا و عاشورا و عزادارای اباعبدالله حسین (ع) هم کلی تبلیغات منفی کردند، اظهار داشت: آنها دیدند که این سوگواری ها نیز به نحو شایسته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با شکوه برگزار شد بلافاصله بر موضوع بازگشایی مدارس متمرکزشدند.

وی در این جلسه از عملکرد تمامی هیات های مذهبی، عزاداران و سوگواران در روستاها و شهرها و مرکز استان در رعایت دستور العمل های بهداشتی و مراقبتی قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: به هر حال رسانه های بیگانه و معاند دنبال در هر فرصتی مترصد هستند با اعلام بازگشایی مدارس، ماه محرم را رها کرده و به این موضوع برای تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی پرداختند.

وی بیان داشت: همانطوری که با همدلی و همکاری توانسته ایم مدیریت موفق کرونا را داشته باشیم و در بخش های مختلف تولیدات داخلی سرافرازانه قد علم کنیم سال تحصیلی جدید را در مدارس و دانشگاه ها با موفقیت آغاز کرده و ادامه می دهیم و به سلامت به سرانجام می رسانیم.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به فشارهای استکبار علیه دولت و ملت ایران خاطر نشان کرد: در این شرایط سخت قدرت های استکبار با تشدید تحریم ها، فشارهای متعددی بر ملت و دولت ایران وارد کرد اما مردم ما محکم در سایه همدلی و انسجام در برابر آنها ایستاده اند.

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ صبح امروز “شنبه” همزمان با سراسر کشور برای بیش از ۳۶۸ هزار دانش آموز گیلانی با حضور ارسلان زارع استاندار به صدا درآمد.