انتظارات و واقعیت‌های حکمرانی پزشکیان!
انتظارات و واقعیت‌های حکمرانی پزشکیان!
معین نیوز_یونس رنجکش/رییس جمهور پس از نقدها به وزرای پیشنهادی اش روز شنبه به مجلس رفت تا از همکاران خود بخواهد به کابینه وفاق ملی رای اعتماد بدهند...

رییس جمهور پس از نقدها به وزرای پیشنهادی اش روز شنبه به مجلس رفت تا از همکاران خود بخواهد به کابینه وفاق ملی رای اعتماد بدهند.

مسعود پزشکیان که در چند روز گذشته تلاش های بسیاری را برای توجیه همراهان دوران انتخابات و قانع کردن انها در جلسات و سخنان متعدد متمرکز کرده بود و حتی در این میانه سید محمد خاتمی رییس جمهور دولت اصلاحات هم پا به میدان گذاشت تا فضای دلخوری ها را بر ای وزیر سابق بهداشت و درمانش تلطیف کند در این امید است که با این کابینه به انچه وعده داده است جامع عمل بپوشاند.انچه در گفته ها و دیدگاهها دیده می شود چینش ترکیب وزرا در چند بعد قابل بررسی است که از بهره مندی اختیارات رییس دولت گرفته تا راضی کردن بخشی از همراهان و کمیته های انتخاب وهمچنین تعدیل نگاه مخالفان در کنار مصلحت ها با توجه به شعار دولت وفاق ملی در شرایط بحرانی سایه جنگ و تحریم و فشارهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی قابل ارزیابی است.

دولت پیشنهادی مسعود پزشکیان در ترکیبی متفاوت با نگاه برخی همراهان دوران انتخابات به مجلس معرفی شد تا از گردونه رای اعتماد، منتخبین به وزارت برسند.

مطابق انچه رییس جمهور اعلام کرده بود او برای پیشبرد اهداف مدیریت اجرایی کشور در پی تعامل با جریان های سباسی و استفاده از افراد کار ازموده و دارای دانش و تخصص است تا با این پیش فرض دولت وفاق ملی را شکل داده و به مشکلات کشور برسد.انچه در نام های پیشنهادی دیده می شود ترکیبی از افرادی با حضور در دولت های خاتمی، روحانی و رییسی دیده می شود که از جمع دیدگاههای مختلف شکل گرفته است، اما در یک نظر کلی برایند گرایش های انان معتدل و دارای قدرت همراه شوندگی با سیاست های ابلاغی هستند.این دولت تلاش دارد در کارزار تهدید و تحریم سایه افکنده بر کشور فشارهای روانی را کاهش داده و با بهره مندی از داشته های منابع انسانی با طرد نگاه بنیاد گرایی مطابق انچه پیش از این تجربه شد به رفع نگرانی های ملی با روش اعتماد سازی در حاکمیت پیش برود.

پزشکیان دریافته است نوع حکمرانی او باید معدلی از وفاق با بخش های مختلف حاکمیت و درک واقعیت ها در لایه های متعدد قدرت باشد.رییس جمهور جدید با تجربه سیزدا دوره چینش دولت در جمهوری اسلامی دریافته است که راه برون دفت از چالش ها به بازی گرفتن تمام سلیقه ها البته با دست فرمان استدالال و منطق می تواند امکان پذیر باشد که در این میانه باید به او اعتماد کرد.انچه رییس دولت چهاردهم خواهد رافت راهی سهت و سنگلاخی است که باید با ندبیر و اعتماد سازی طی شود وگرنه بن بست ها پیش رو خواهد داشت.

انتظارات و واقعیت های حکمرانی پزشکیان! یونس رنجکش رییس جنهور پس از نقدها به وزرای پیشنهادی اش روز شنبه به مجلس رفت تا از همکاران خود بخواهد به کابینه وفاق ملی رای اعتماد بدهند . مسعود پزشکیان که در چند روز گذشته تلاش های بسیاری را برای توجیه همراهان دوران انتخابات و قانع کردن انها در جلسات و سخنان متعدد متمرکز کرده بود و حتی در این میانه سید محمد خاتمی رییس جمهور دولت اصلاحات هم پا به میدان گذاشت تا فضای دلخوری ها را بر ای وزیر سابق بهداشت و درمانش تلطیف کند در این امید است که با این کابینه به انچه وعده داده است جامع عمل بپوشاند.

آنچه در گفته ها و دیدگاهها دیده می شود چینش ترکیب وزرا در چند بعد قابل بررسی است که از بهره مندی اختیارات رییس دولت گرفته تا راضی کردن بخشی از همراهان و کمیته های انتخاب وهمچنین تعدیل نگاه مخالفان در کنار مصلحت ها با توجه به شعار دولت وفاق ملی در شرایط بحرانی سایه جنگ و تحریم و فشارهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی قابل ارزیابی است.. دولت پیشنهادی مسعود پزشکیان در ترکیبی متفاوت با نگاه برخی همراهان دوران انتخابات به مجلس معرفی شد تا از گردونه رای اعتماد، منتخبین به وزارت برسند.

مطابق انچه رییس جمهور اعلام کرده بود او برای پیشبرد اهداف مدیریت اجرایی کشور در پی تعامل با جریان های سباسی و استفاده از افراد کار ازموده و دارای دانش و تخصص است تا با این پیش فرض دولت وفاق ملی را شکل داده و به مشکلات کشور برسد. انچه در نام های پیشنهادی دیده می شود ترکیبی از افرادی با حضور در دولت های خاتمی ، روحانی و رییسی دیده می شود که از جمع دیدگاههای مختلف شکل گرفته است، اما در یک نظر کلی برایند گرایش های انان معتدل و دارای قدرت همراه شوندگی با سیاست های ابلاغی هستند.

این دولت تلاش دارد در کارزار تهدید و تحریم سایه افکنده بر کشور فشارهای روانی را کاهش داده و با بهره مندی از داشته های منابع انسانی با طرد نگاه بنیاد گرایی مطابق انچه پیش از این تجربه شد به رفع نگرانی های ملی با روش اعتماد سازی در حاکمیت پیش برود. پزشکیان دریافته است نوع حکمرانی او باید معدلی از وفاق با بخش های مختلف حاکمیت و درک واقعیت ها در لایه های متعدد قدرت باشد. رییس جمهور جدید با تجربه سیزده دوره چینش دولت در جمهوری اسلامی دریافته است که راه برون دفت از چالش ها به بازی گرفتن تمام سلیقه ها البته با دست فرمان استدالال و منطق می تواند امکان پذیر باشد که در این میانه باید به او اعتماد کرد. انچه رییس دولت چهاردهم خواهد رافت راهی سهت و سنگلاخی است که باید با ندبیر و اعتماد سازی طی شود وگرنه بن بست ها پیش رو خواهد داشت.

  • نویسنده : یونس رنجکش