جواد بیدی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ، قریب به ۶ میلیارد کیلوات ساعت انرژی برق در استان به مشترکین توسط شرکت توزیع نیروی برق گیلان عرضه شده است.بیدی ضمن تاکید بر نقش حیاتی و بیبدیل برق در زندگی امروزه بشر گفت: پرداخت به موقع بهای برق مصرفی از سوی مشترکین در تعرفههای مختلف، شریان حیاتی صنعت برای ادامه حیات و توسعه سطح خدمترسانی است.
معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان افزود: درحال حاضر مشترکین استان قریب به ۲۱۹ میلیارد تومان به توزیع برق گیلان بابت عدم پرداخت قبوض بدهکارند که وصول این رقم کمک شایانی به اصلاح، بهسازی و نوسازی شبکههای توزیع برق خواهد کرد.وی اظهار داشت: تعیین سهم روزانه وصول برای هر یک از امورها براساس دستور العمل ابلاغی شرکت توانیر، برگزاری مانورهای وصول مطالبات، ارسال دو مرحله پیامک برای مشترکین پیامک اخطار ویادآور بابت بدهی، بازدیداز امورها درخصوص پایش دقیق عملکرد آنها درتمام تعرفهها، برقراری کشیک بعدازظهر همکاران جهت وصول مطالبات، ایجاد بستر مناسب جهت دسترسی نهادهای دولتی به صورتحسابهای صادره آن سازمان با خروجی اکسل، پایش و ارزیابی امورهای اجرایی در بخش وصول به صورت روزانه و مستمر، رصد مبلغ پرداختی مشترکین از زمان پرداخت تا اعمال حساب، برگزاری منظم جلسات وصول مطالبات از جمله اقدامات صورت پذیرفته برای افزایش وصول مطالبات در سطح استان است.
بیدی اضافه کرد: از ابتدای سال تا ۱۵ اسفند سالجاری مشترکین توزیع برق در شهرستانهای انزلی، فومن و رودبار به ترتیب سه شهرستان پیشرو و شاخص در زمینه پرداخت به موقع بهای برق مصرفی هستند.
وی درخاتمه گفت: مشترکین محترم میتوانند با مراجعه به اپلیکیشن کاربردی برق من، سایت شرکت به آدرس www.gilanpdc.ir، ارسال شناسه قبض به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۳۱۱۲۱، تلفن گویای ۱۵۲۱ و همچنین اپلیکیشنهای پرداخت بانکها و سایر اپلیکیشنهای معتبر و مورد تایید، مبلغ بهای برق مصرفی خود را دریافت و پرداخت کنند.