تفویض اختیارات و هم افزایی دستگاههای اجرایی از الزامات رفع محرومیت در شفت است
تفویض اختیارات و هم افزایی دستگاههای اجرایی از الزامات رفع محرومیت در شفت است
معین نیوز_مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : تفویض اختیارات در کنار هم افزایی دستگاههای اجرایی در پیشبرد برنامه ها از الزامات رفع محرومیت در شهرستان شفت است.

دکتر یونس رنجکش در دوازدهمین جلسه استانی ستاد محرومیت زدایی شهرستان شفت در فرمانداری این شهرستان افزود : اگر همگرایی و اختیارات متناسب با تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های محلی و استانی دستگاههای اجرایی نباشد امکان تحقق اهداف محرومیت زدایی در شفت وجود نخواهد داشت.
وی در این جلسه که با محوریت اجرای طرح زراعت چوب ، رسیدگی به مشکلات شهرک گلخانه ای و راه اندازی کافه کار آفرینی در شهرستان شفت بر گزار شد، اظهار داشت : برگزاری این جلسات با حضور مدیران استانی و شهرستانی با هدف دستیابی به راهکارهای عملی برای رفع مشکلات و چالش های اجرای طرح های سرمایه گذاری و انجام پروژه های زیر ساختی است که باید با اختیارات کافی باشد .
به گفته نماینده استاندار در ستاد ویژه شهرستان های کمتر توسعه یافته کشورو دبیر ستاد محرومیت زدایی شهرستان شفت تاکنون جلسات متعددی با موضوعات متنوع در سطوح مختلف و با حضور مسوولان ارشد کشور و استان بر گزار شده است که خروجی آنها باید برای مردم ملموس و زمینه های توسعه شهرستان را ارتقا دهد.
وی گفت : همه اقدامات توسعه در گرو اعتبارات و پشتیبانی های مالی نیست بلکه گاهی اصلاح روش ها و بررسی قوانین و بهره مندی از نگاههای و دیدگاهها ی کارشناسی و فنی موجب رفع موانع پیشرو در اجرای برخی طرح ها می شود.
رنجکش تاکید کرد : برای دست یابی به راه حل های منطقی و اجرایی برای برون رفت از موانع اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری گاهی تجربیات افراد بومی و کارشناسان محلی نیز حائز اهمیت و کاربردی است .
وی ضمن اشاره به رفع مشکل راه دسترسی به شهرک گلخانه ای شفت بر ضرورت تبیین زراعت چوب و برداشت از جنگل های دست کاشت و اهمیت ان برای اشتغال و کار آفرینی و سرمایه گذاری در منطقه تاکید و خواستار توجه جدی در این زمینه شد.
وی همچنین راه اندازی کافه کار آفرینی را از دیگر ضرورت ها در سوق دادن ایده های کسب و کار توسط جوانان عنوان و از فرماندار شهرستان خواست تا تمهیدات لازم برای استقرار این مرکز را فراهم نماید.
در این جلسه که مدیر کل منابع طبیعی و برخی معاونین دستگاههای اجرایی استان و فرماندار شفت حضور داشتند گزارشی از روند اجرای طرح های مورد نظر ارائه و تصمیماتی در خصوص رفع مشکلات آنها اتخاذ شد.
بازدید از اجرای طرح بوم گردی در روستای لیفشاگردشهرستان شفت ا دیگر برنامه هایی بود که توسط مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان انجام شد.