تنش و درگیری در مسابقات کاراته قهرمانی گیلان
تنش و درگیری در مسابقات کاراته قهرمانی گیلان
معین نیوز_هیات کاراته استان گیلان یک دوره مسابقات کومیته انفرادی قهرمانی نوجوانان پسر، روز جمعه 22 تیر ماه در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار کرد که با تنش و درگیری شدید لفظی همراه بود.

به گزارش معین نیوز به نقل از صاحب مقصودی، در این مسابقات که با عنوان گرامیداشت شهدای خدمت و در رده های سنی ۶ تا ۱۳ سال برگزار می شد، با اعتراض شدید یک مربی به نحوه قضاوت یک داور، به تنش و درگیری کشیده شد و برای دقایقی طولانی با وقفه مواجه گردید.

مهرداد رضایی داور ممتاز ملی که قضاوتش در این مسابقات مورد اعتراض تند یک مربی قرار گرفته بود، در این خصوص به خبرنگار ما گفت: به عنوان یک داور باید به وظیفه قانونی ام عمل می کردم و در ۱۵ ثانیه آخر یک مبارزه ضرباتی رد و بدل شد که به نظرم قضاوت درستی داشتم و رای عادلانه ای دادم، ولی متاسفانه به مذاق مربی ورزشکار شکست خورده خوش نیامد و با داد و فریاد و امدن به وسط تاتامی جو مسابقات را بهم ریخت.

وی افزود: متاسفانه انتظامات هم در سالن حضور نداشت و من مجبور شدم خودم با مربی خاطی وارد بحث و جدل شوم و از وی بخواهم سر جای خود بنشیند که این امر باعث درگیری لفظی شد.
رضایی ادامه داد: علاوه بر غیبت انتظامات، اولیا هم اطراف تاتامی حضور داشتند و باعث بوجود امدن بی نظمی های فراوانی در مسابقات شد.

نیک پور مربی خمامی که به نحوه قضاوت داور معترض بود نیز به خبرنگار خط اول ورزشی گفت: من یک مربی هستم که سالها با دست خالی زحمت کشیده ام و شاگردانم از من انتظار دارند در چنین مبارزاتی که حقشان ضایع می شود ورود کنم و حقشان را بگیرم تا زحمات چندین ساله شان به باد نرود.

وی افزود: در لحظات پایانی ان رقابت، داور امتیازات ناحقی داد و باعث شد به وسط تاتامی بروم تا از شاگردم دفاع کنم حتی بعد از رقابت که فیلم مبارزه را دیدم، مطمئن شدم حق ورزشکار من خورده شد.
وی ادامه داد: حتی دقایقی بعد از درگیری، داور ان رقابت که از قضا از دوستانم نیز هست از من درخواست کرد برای لحظاتی به بیرون از سالن برویم، من فکر می کردم برای مصالحه و اشتی کنان است ولی با لحن بسیار تندتری به مقابله برخواست و نزدیک بود اینبار به درگیری فیزیکی نزدیک شویم.

در هر صورت؛ از انجاییکه مسابقات در رده سنی پایه برگزار می شد، هیات کاراته استان گیلان می بایست مقدمات را به خوبی فراهم می کرد و به گونه ای نظارت می کرد تا این آیندگان و استعدادهای ورزش کاراته، آنها را الگوهای صحیح خود بدانند نه اینکه با بی نظمی و عدم نظارت باعث ایجاد تنش بین مربی و داور شوند، هرچه که هست امیدواریم مسئولین هیات کاراته گیلان وقتی چنین مسابقاتی را برگزار می کنند قوانین مسابقات را هم به درستی پیاده کنند تا هم با حضور انتظامات و هم رعایت قوانین، ورزشکاران، مربیان، داوران حتی اولیا از ان محیط لذت ببرند.