جدال اعضای هیات مدیره هشتم و نهم در انتخابات پیش رو
جدال اعضای هیات مدیره هشتم و نهم در انتخابات پیش رو
معین نیوز_سه سال پیش انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی با یک شوک خبری آغاز شد! تمام اعضای دوره قبلی هیات مدیره، دسته جمعی از شرکت در انتخابات انصراف دادند و دو تن از آنها که در رقابت باقی ماندند رد صلاحیت شدند. از این رو اعضای هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان، با حذف تعدادی از رقبای تراز اول در انتخابات، کار آسان تری برای پیروزی در انتخابات داشتند.

به گزارش صاحب مقصودی، جالب است که بدانیم، اغلب اعضای هیات مدیره دوره هفتم مجددا در انتخابات دوره هشتم نیز موفق به ورود شده و از این رو انتظار می رفت، باز هم  این مساله در انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز تکرار شود که برخی حواشی از بروز این اتفاق جلوگیری کرد. این نوشتار بدون برسی عوامل تاثیرگذار بر این رقابت و فارغ از بررسی عملکرد هیات مدیره نهم، مروری دارد بر رقابت اعضای دو هیات مدیره هشتم و نهم در انتخابات پیش رو.

گروه عمران

از اعضای دوره هشتم گروه عمران، عبدالرضا قاسمیان به استانداری رفته و ساعد دست پیمان، کانون کارشناسان دادگستری را برای ادامه فعالیت انتخاب کرده است. هدی پورغفار هم این بار کاندیدا نشده است. اما ایرج پورنصیری، سینا مقدادی و میلاد نصر دوباره به رقابت برگشته اند و صندلی های دوره دهم را نشانه رفته اند. آرش بهار هم در دوره هشتم در ابتدا به عنوان عضو علی البدل ترافیک وارد هیات مدیره شده بود و در دوره نهم توانست مجددا انتخاب شود. او هم در انتخابات جاری کاندیداست.

جالب است بدانیم که امین قربانی، حمیدرضا شعبانی و امیررضا رهبر که حالا عضو هیات مدیره عمران هستند، در انتخابات دوره هشتم رای کافی را کسب نکرده بودند. رقابت در گروه عمران پیچیدگی هایی دارد که در نوشتارهای آینده بدان اشاره خواهیم کرد.

 گروه معماری

در این گروه مجتبی احمدزاده، عضو دوره هشتم، به رقابت برگشته است. ماجد یل درمیان عضویت خود را در هیات مدیره هشتم و نهم تکرار کرده است و خبری از مهرداد کاظمی آسیابر دوره هشتم، در فهرست نهایی کاندیداها نیست.

گروه برق

در حالی که مجتبی نصر و کیانوش علیپور، هر دو از هیات مدیره هفتم به هشتم رسیده بودند، با انصراف این دو، راحله اصلاح نیا و محمد پوراحمدی به هیات مدیره دور نهم راه پیدا کردند. محمد پوراحمدی در دوره هشتم موفق به ورود به فهرست هیات مدیره نشده بود.

گروه شهرسازی

ابراهیم افشاری که اکنون عضو هیات مدیره است، در دوره های هفتم و هشتم از سید مسعود موسوی شکست خورده بود. اکنون اما دوباره سیدمسعود موسوی کاندیدای دوره دهم است و رقابت سختی در این گروه جریان دارد.

گروه مکانیک

در این گروه مجتبی معضوم نژاد عضو فعلی و فرشید رجبی، عضو دوره هشتم هیات مدیره با هم رقابت می کنند. این دو یکبار در سال ۹۴ در انتخابات دوره هفتم با هم رقابت کرده اند که حاصل آن، پیروزی فرشید رجبی بوده است.

گروه نقشه برداری

سعید بدوی در دوره هشتم با شکست یاسر پورواحدی، عضو هیات مدیره شده بود. هرچند یاسرپورواحدی باید به عنوان عضو علی البدل ترافیک وارد هیات مدیره میشد، اما تا سال پایانی این اتفاق رخ نداد و بعد هم در غیاب بدوی، پورواحدی نماینده گروه نقشه برداری در هیات مدیره دوره نهم شد. حالا سعید بدوی که زمزمه هایی هم مبنی بر انتصاب وی در یکی از دستگاههای استانی به گوش می رسد، وارد رقابت با پورواحدی شده است.

گروه ترافیک

این گروه نماینده ای در هیات مدیره دوره نهم ندارد و فرزاد محمدعلیزاده از گروه عمران به عنوان نماینده آنها در هیات مدیره حضور دارد. اما علی مبصر که در دوره هفتم تنها کاندیدای این رشته و طبیعتا عضو هیات مدیره بود، این بار یکی از دو کاندیدای این گروه است.

نوشتار حاضر صرفا به تحلیل رقابت اعضای هیات مدیره های دوره هشتم و نهم سازمان نظام مهندسی استان گیلان پرداخته و تحلیل رقبای جدی این دوره در گروههای مختلف را در یادداشت های دیگری ارائه خواهیم کرد. با خط اول در پیگیری اخبار و حواشی انتخابات سازمان نظام مهندسی استان گیلان همراه باشید.