خیلی چیزهای گم شده امروز !
خیلی چیزهای گم شده امروز !
معین نیوز_وزیر میراث فرهنگی در سخنانی از گمشدگی شادی در جامعه امروز گفت و اینکه در کتیبه های گنج نامه همدان به نقل از داریوش و خشایارشاه در وصف اهورا مزدا از او که شادی افرین است می خوانیم...

وزیر میراث فرهنگی در سخنانی از گمشدگی شادی در جامعه امروز گفت و اینکه در کتیبه های گنج نامه همدان به نقل از داریوش و خشایارشاه در وصف اهورا مزدا از او که شادی افرین است می خوانیم.

ضرغامی در ابن بیان اضافه کرد: شادی چیز لاکچری نیست بلکه متعلق به توده مردم است.

آنچه از زبان وزیر دولت اصولگرای سیزدهم بر زبان جاری شده است واقعیت انکار ناپذیری است که به دلیل عدم ارائه راهکار و راهبردهای مناسب در این چند دهه خلا آن در جامعه امروز بویژه در سیاست های پیدا و پنهان متولیان امور به خوبی مشهود است.

واقعیت همه ادیان نشان دادن راه درست زندگی دنیوی برای مردم است تا در مسیر تعریف شده با حفط ارزش های اجتماعی به سر منزل مقصود برسند و خدا وند هم انسان و موجودات عالم را برای زیستن آفریده است.

در طبیعت و سرشت آفرینش به خوبی زندگی جاری است و این از طراوت و شادابی است و جامعه ای به توسعه یافتگی می رسد که زنده و سرحال و شادمان باشد چون حیات در شادمانی است.

متاسفانه در این سال ها بسیاری با برداشت های سلیقه ای و یا کاسب کارانه از اعتقادات و باورهای مردم تمام تلاششان را در مسیر سخت زندگی کردن آنان قرار داده اند و این در حالی است که در هیچ کجا سخن از محروم کردن جامعه و مردم آن از زندگی شادمانه نیست و این شادمانه بودن جدای از هرج و مرج و هنجار گریزی ها است که جامعه ایرانی در توان خود همزیستی های مسالمت آمیز را با آموزه ها و فرهنگی که در سینه او نشسته است را دارد.

آنچه امروز اقای وزیر گردشگری بر زبان رانده است باید نقطه آغازی در مسیر اصلاح رفتارهای سختگیرانه و بستن پنجره های زیست مسالمت آمیز با جامعه سخت روزگاران امروز را که در تهدید و تحریم و فشارهای اقتصادی روح آن آزرده شده است در نظر گرفت!

امروز جامعه ایرانی به پشتوانه فرهنگ دیرینه و تاریخ غنی خود در چهارچوب آموزه های دینی و مذهبی اش نیازمند تحرک و توجه به سرمایه شادی و نشاط و باز تولید زندگی دوباره است و باید در شاد کردن جامعه غفلت نکنیم چون خیلی چیزهای گمشده دیگری هست که شادی بخشی از آن است !