دولت مسعود و دولت ابتکار!
دولت مسعود و دولت ابتکار!
معین نیوز_یونس رنجکش /مثل همه دوره های انتقالی، این روزها گمانه زنی ها در خصوص دولت جدید در صدر اخبار رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار دارد تا آنجا که ردیف شدن نام و نشان ها از شخصیت های سیاسی و مدیران ادوار بحث و گفت و گوها و اظهار نطرهایی را به راه انداخته و توجه بخش هایی از جامعه را به خود جلب کرده است...

مثل همه دوره های انتقالی، این روزها گمانه زنی ها در خصوص دولت جدیددر صدر اخبار رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار دارد تا آنجا که ردیف شدن نام و نشان ها از شخصیت های سیاسی و مدیران ادوار بحث و گفت و گوها و اظهار نطرهایی را به راه انداخته و توجه بخش هایی از جامعه را به خود جلب کرده است.

واکنش ها به کلیات طرح شده از نام های مطرح برای قرار گرفتن در جایگاههای هیات دولت حاکی از مطالبه گری های خاص دارد تا آنجا که عبور از پا به سن گذاشتگان و نوگرایی در کابینه دولت چهاردهم از جدی ترین بحث ها است که در متن نگاه ها دیده می شود.

اگرچه با انتشار برخی تکذیبیه ها از نام های مطرح در گمانه زنی ها همچنان جو بی اعتمادی در میان سیاسیون و فعالان تحولخواه وجود دارد اما باتوجه به اعتمادی که نسبت به شخصیت رییس جمهور منتخب به عنوان بخشی از ویژگی جدب آرای وی در انتخابات این دوره وجود دارد این اطمینان نیز هست که گمانه زنی ها چندان جدی نباشد ،هر چند که بنا به ضرورت ها و جبر ناگزیری برای بهرمندی از تجربه خدمات عده ای در این نام ها خواهند گنجید.

نکته قابل تامل در مسیر انتخاب همکاران هیات دولت معیارهای ابلاغی رییس جمهور منتخب و کارگروههای تخصصی در این رابطه هست که امیدها را به سوی شایسته گزینی هدایت می کند و که اگر غیر آن باشد نباید امید چندانی در خروج کشتی به گل نشسته توسعه و حل مشکلات کشور بست.

با این حال انتظار بر این است تا دولت مسعود در این شرایط خاص کشور و چالش های داخلی و خارجی دولت ابتکار برای برون رفت از تهدیدها باشد!

  • نویسنده : یونس رنجکش