دولت وفاق ملی شرکت سهامی نیست!
دولت وفاق ملی شرکت سهامی نیست!
معین نیوز_یونس رنجکش/تغییر، اسم رمز همگرایی حول محور مسعود پزشکیان در انتخابات دو قطبی برای عبور از وضع موجود در سیستم حکمرانی اجرایی کشور بود که به نتیجه رسید...

تغییر، اسم رمز همگرایی حول محور مسعود پزشکیان در انتخابات دو قطبی برای عبور از وضع موجود در سیستم حکمرانی اجرایی کشور بود که به نتیجه رسید.

در این همگرایی نسبی که حدود ۵۰ درصد از واجدین رای مشارکت داشتند، گزینه تغییر با ۱۷میلیون رای به پاستور رسید تا پایانی بر استمرار طلبان وضع موجود در چالش ها و تهدیدات ناشی از مدیریت ناکارامدی در کشور باشد.

حالا در دوران پسا انتخابات و پس از فرو نشست تب و تاب و شورهای انتخاباتی و دست به کار شدن رییس جمهور برای چینش کابینه و اعضای دولت چهاردهم که در بازی و سازو کار شورای راهبردی نیز جدیت هایی دیده می شد، شنیده ها از واقعیت های دیگری پرده برمی دارند و آن تشکیل دولتی با برخی بانیان وضع امروز و شایدهم استمرار گذشته باشد که نقدها و دغدغه هایی را بر انگیخته است.

اگر چه رییس جمهور سخن از دولت وفاق ملی سر می دهد اما انگار این شعار و شکل گیری دولت جدید با شرکای سیاسی همسو که در قالب جبهه همراه هزینه های همراهی با ملت را به جان خریده اند با برخی توهمات به اشتباه گرفته شده و برخی می پندارند این وفاق یعنی اویزان شدن جبهه مخالف در کابینه که این رسم هیچ دولتی و فهم منطق نیست و این توهمات می بایست در مسیر نگرش درست قرار گیرد.

آنگونه که در جریان انتخابات دیده شد حمایت ها در قالب دو جبهه رو در روی هم قرار گرفتند و گفتمان تدبیر برای اصلاح امور با اندیشه همگرایی در تغییر به پیروزی رسید و بطور حتم این گفتمان از باور مندانی بر خوردار است که نیاز حضور آنان در کابینه و سلسله مراتب اجرایی کشور احساس می شود وگرنه بخشیدن سهم از کیسه مطالبات مردم به مخالفان این گفتمان نه تنها قادر به پیشبرد اهداف نیست، بلکه خود سنگ پیش پای دولت جدید خواهد بود و در عاقبت هم این دولت چهارده از اینجا رانده و از انجا مانده عاقبت به خیر نخواهد شد.اقای رییس جمهور انچه را که باید از دولت پیش از خویش بیاموزد به کار گیری باورمندان به او و دولت تغییر است، نه انانکه پسماتدهای ناکارامدی برگرداتده شوند!

اکنون ملت پای هزینه های ناکارآمدی پیشینیان چه سختی ها که از سر نگذرانده و در انتظار دولت مسعود نشسته است تا راه به اصلاح و ریل درست قرارگیرد وگرنه آش همان آش و کاسه همان کاسه!

  • نویسنده : یونس رنجکش