راز اشتباهی بودن !
راز اشتباهی بودن !
معین نیوز_سریال مرد هزار چهره سال های قبل مهران مدیری یک دیالوگ جالب داشت که در ذهن ها هنوز جاری لست و ان جمله ی "من اشتباهی ام " بود.

این اشتباهی بودن ها هر چند که در این روزگاران به یک تاکتیک و حرفه بدل شده است برای چهره هایشان مزیت های بسیار داشته است، بطوریکه هر بار با رنگ عوض کردن ها و قرار گرفتن در جایگاههای اشتباهی البته با محاسبات صحیح خودشان، طوری نان به نرخ روز می خورندکه تو گویی این نخبگان اشتباهی از تخم و ترکه خاصی سر برآورده اند و همیشه هم جوجه هایشان به وقت پایانی پاییز، شمردنی است!

اسرار نهفته در ذات اشتباهی ها واقعا جای شگفتی دارد ووقتی در طول این دوران ها در تاریخ این مرزو بوم بویژه این عصر در دسترس به نتیجه رفتارشان می نگری چنان چهار آتیشه اند که باد ها هم از این پرچم بر افراشته اشان، انگشت به دهان در تعجب وامانده اند!

این اشتباهی ها با رصد هر شعاری و گفتمانی اسپند وار بر آتش می جهند و چهار قدم فراتر از صاحبان واژگان گفتمانی خود را به آب و آتش می زنند و چنان را ه و رسم ارمان ها را می دزدند که علی بابا و چهل دزد بغداد هم در جلویشان لونگ می اندازند!

این ها که گفته شد بهانه ای بود برای درد و دلی ساده با خود که گاهی رفتارهای عده ای را رصد می کنی و این روزها هم وقتی به هر طرف سر می چرخانی افرادی از این دست اشتباهی های حرفه ای را می بینی یاد تکرار های مکرر می افتی که فقط زحمت ازادگان به رنج می افتد وگرنه چندان با اصل گفتمان سازی ها، سازگاری نیست!

  • نویسنده : یونس رنجکش