شرایط تعرفه زمین های ملی بر ای سرمایه گذاری باید تغییر و شفاف تر شود
شرایط تعرفه زمین های ملی بر ای سرمایه گذاری باید تغییر و شفاف تر شود
معین نیوز_مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : شرایط تعرفه زمین های ملی برای متقاضیان سرمایه گذاری باید تغییر و شفاف تر شود.

دکتر یونس رنجکش در کمیته اهلیت سنجی اعتباری متقاضیان دریافت زمین از امور اراضی برای سرمایه گذاری گفت : هم اکنون در چگونگی تعرفه زمین توسط متقاصیان اشکالاتی وجود دارد که نیازمند اصلاح  و بازنگری در شیوه تعرفه انها است.

وی اظهار داشت :  به دلیل محدودیت زمین در استان گیلان عرصه های قابل واگذاری برای سرمایه گذاری بسیار ناچیز و گاهی با مشکلاتی رو بر و است.

وی به نیاز جدی استان در ایجاد بانک اطلاعات زمین برای سرمایه گذاری منطبق با آمایش سر زمین و بار گذاری در سامانه های عمومی برای اطلاع همگان اشاره و خواستار شفافیت بیشتر در این زمینه شد.

مدیر کل دفتر جدب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان اظهار داشت : متاسفانه در گذشته به دلیل نبود ساختارهای مناسب زمین های بسیاری به افراد و شرکت ها که گاهی فاقد صلاحیت های سرمایه گذاری بودند واگذار شد که تاکنون هیچ اقدامی در تولید  ارزش افزوده و سرمایه گذاری انجام نشده است.

رنجکش ادامه داد :  در واگذاری زمین برای فعالیت های اقتصادی می بایست حساسیت و دقت  بیشتر ی انجام و این عرصه ها در اختیار سرمایه گذاران توانمند و با اهلیت قرار گیرد تا تولید ثروت کنند.

وی گفت : شکل گیری کمیته های مختلف تخصصی موجب حساسیت بیشتر و ارزیابی های دقیق تر در  واگذاری ها خواهد شد.