فاصله از کارتابل تا واقعیت!
فاصله از کارتابل تا واقعیت!
معین نیوز_یونس رنجکش/گویند صدای دهل شنیدن از دور خوش است و این روزها دولتمردان با صدای دهلی که از لابه لای کارتابل ها به گوششان می رسد به قضاوت نشسته و لبخند زنان روزگاری می گذرانند و به ان دلخوشند و حال انکه واقعیش چیز دیگری است!...

گویند صدای دهل شنیدن از دور خوش است و این روزها دولتمردان با صدای دهلی که از لابه لای کارتابل ها به گوششان می رسد به قضاوت نشسته و لبخند زنان روزگاری می گذرانند و به ان دلخوشند و حال انکه واقعیش چیز دیگری است!

یادش بخیر روزگاری از جماعت همین خالص سازان و دولتمردان ، وقتی صحبت از فرار و در رفتن فنر قیمت ها در جامعه پیچید، رییس دولت وقت آدرس میوه فروشی سر کوچه اش را می داد که نرخ گوجه هایش هنوز به اعتبار و اجبار همسایگی با مقامات کمی کمتر در رفته بود و او اسوده بود که غمی نیست!

حالا هم از هر کوی و برزن جماعت دولتی ها سخن از آرامش اقتصادی و بوی رونق کسب و کار به گوش می رسد و آوای دهلی که برای خویش از دور و بر کارتابلهایشان می نوازند اما غافل از اینکه کسی را یارای دست در جیب کردن نیست و همه دهانه این جیب ها به مدد بی درامدی وار رفته است و همین بس که این چند اسکناس ریالی بی اعتبار گشته در کنار دلاری ها هر روز وزنش نامطئن تر اب می رود.

در چنین شرایطی هر روزدر فضای متوهم ذهنیت متولیان وضع موجود ، چشم ها از واقعیت ها به دور و دور از حقیقت چرخ می خورد اما دریغ که نگرشی واقع بینانه باید تا بنگرند انچه را که هست وگرنه با نگاه و درک کارتابلی و امارهای ردیف شده در بولتن ها، انچه مغفول است حقیقت ماجراست.

اگر دولتمردان یک دست در این روزگاران گل و بلبل خویش به درایت و تدبیر رفع مشکلات ملت و کشور رسیده اند تنها چاره و سیاست راه باید بر مدار چرخش واقعیت در مسیر مطالبات مردم و واقع نگری باشد وگرنه با خوش و بش های محفل دوستان یک دست، انچه درک نمی شود فاجعه هایی است که در داه است و راهی که به انحراف ختم خواهد شد.

بهتر آن است لا اقل برای دوام دولت خویش، واقعیت ها را بهتر ببینند و جامعه را از نزدیک درک کنند که حقیقت چیز دیگر ی است در ابن اشفته حالی اقتصاد و کسب و کار به گل نشسته !

  • نویسنده : یونس رنجکش