فرهنگ تکریم کارافرین باید در جامعه نهادینه شود
فرهنگ تکریم کارافرین باید در جامعه نهادینه شود
معین نیوز_مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : فرهنگ تکریم کار آفرین و ارزش های کارافرینی باید در جامعه نهادینه شود.

دکتر یونس رنجکش در جلسه هماهنگی روز جهانی کار آفرینی و برنامه هفته تجلیل از کار آفرینان در استان گیلان افزود : باید بتوانیم در کنار حمایت و پشتیبانی هایی که از کارافرینی می شود با اقدامات نمادین فرهنگی و برنامه ریزی های مناسب فضای اجتماعی مناسبی برای ارزش گذاری به کار آفرینی و ارج گذاری کار آفرینان ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت : یکی از مشکلات جامعه عدم شناخت و آگاهی از اهمیت فعالیت های کار افرینی و نقش کار افرینان در تحولات جامعه در ابعاد مختلف است که باید در  این مهم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

به گفته وی ، بر گزاری مناسبت هایی چون هفته کار افرینی و تجلیل از کار افرینان می تواند نگرش جامعه را نسبت به این موضوعات و مفاهیم تغییر دهد.

وی یاد اور شد : تکریم و ارج گذاری کار افرینان تلاش در راستای حفظ ارز ش ها یی است که موجب تولید سرمایه های اجتماعی  در کنار ثروت های اقتصادی می شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری لستانداری گیلان افزود : مفهوم کار افرینی تنها به ایجاد واحد های بزرگ تولید و کسب و کار های کلان خلاصه نمی شود بلکه هر ایده و خلاقیتی که منجر به بروز  نوآوری شود می تواند یک کار افرینی تلقی و عامل آن کار افرین باشد.

رنجکش گفت : باید تلاش شود در هفته تکریم کار افرینان با برنامه ریزی های مناسب و ارایه الگوهای کار افرینی به جامعه انان را به خوبی معرفی و این جایگاه ارجگذاری شود.

وی از دستگاههای اجرایی خواست تا با همکاری اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان دبیر و مسوول برگزاری برنامه های این هفته اقدامات و پیشنهادات خود را ارائه و در سطح استانی و شهرستانی در کنار ارزیابی هایی که برای معرفی کار افرینان سطح ملی انجام شده است از این افراد تجلیل کنند.