مدیران مفتی خور بی‌تاوان!
مدیران مفتی خور بی‌تاوان!
معین نیوز_یونس رنجکش/وزیر اقتصاد در سخنانی از شکسته شدن درب اتاقش با هدف گرفتن پست و مقام بانکی توسط برخی ذی نفوذان خبر داد!...

وزیر اقتصاد در سخنانی از شکسته شدن درب اتاقش با هدف گرفتن پست و مقام بانکی توسط برخی ذی نفوذان خبر داد!

این نکته همتی در حالی نقل رسانه ها شده است که کشور در بد ترین شرایط اقتصادی و رکود باچالش های حفظ سرمایه ها و تورم بالا قرار دارد و ناترازی و ناتوانی مدیریتی و دست اندازی به اموال، منابع و منافع عمومی توسط سودجویان مانند آنچه فقط در یک قلم در بورس رقم خورد و مابقی هم داستان اختلاس های چند هزار میلیاردی پیش روی افکار عمومی است نشان از بی سامانی در ارکان نظام مدیریت اقتصادی بویژه بانک ها دارد و ساماندهی آن در این شرایط به قولی گاو نر و مرد کهن می خواهد.از

اینکه عده ای با کندن درب اتاق وزیر اقتصاد اینچنین خواستار خدمت به ملت هیتند هم جای شکر و هم جای بسیار شگفتی دارد و ابنکه این مشتاقان یا اهل خدمت صادقانه اند که با هر روشی خود را به این سمت ها می چسبانند یا به طمع منفعت های مفتی خواستار شیرجه در حوض منافع هستند.

شاید هیچ کجای دنیا اینقدر حوزه های اقتصادی و بانک هایش مثل ایران بی درو پیکر نباشد که هر کسی خود را در قامت مدیر اقتصادی تصور می کند و با وصل شدن به قدرت های در سایه به هر جایگاهی می رسند و برخی هم هر جنایتی در حق مردم با اختلاس و سرقت و سودجویی می کنند و در آخر هم سوار بر بالابر به آن سوی افق ها پر می کشد تا به آسودگی روزگار بگذراند و خاوری ها هنوز جلوی چشم مردم رژه می روند.

این وضع اقتصاد رانتی به خاطر شیر نفتی است که هنوز می چکد و اگر در کشور نفت و منابع طبیعی خدا دادی نبود و هرمدیری می بایست با هیچ و تنها به واسطه دانش و مهارت تولید ارزش افزوده می کرد آنگاه کسی را یارای قد کشیدن های آسانسوری و رسیدن به موقعیت های باد آورده نبود. حالا این دولتیان جدیدند که با شعارهای خود پای به میدان گذاشته اند و باید دست این آسانسوری ها و بالا برنده ها را قطع کند و با چاره سازی های قانونی و اصلاح امور به هر کس به قدر توانش قدرت دهند و او را در سود و زیان مجموعه تحت مدیریت شریک گرداند وگرنه پست مفتی و بی تاوان همان می شود که وضع مملکت را به این روز انداخته است.

آقای همتی هم بداند که حالا دیگر زمان جنگ توییتری نیست و باید همتی دیگر کند زیرا خود در گود و جنگ است و اول باید از اطراف آغاز کند هر چند پاشنه در اتاقش را درآورند!

  • نویسنده : یونس رنجکش