منطقه آزاد انزلی میزبان اولین دوره رقابت‌های کبدی ساحلی قهرمانی جهان
منطقه آزاد انزلی میزبان اولین دوره رقابت‌های کبدی ساحلی قهرمانی جهان
معین نیوز_سیاهکارزاده رییس سازمان منطقه آزاد انزلی در جمع اصحاب رسانه خبر از برگزاری اولین دوره رقابت‌های کبدی ساحلی قهرمانی جهان در این منطقه داد، اتفاق شایسته ای که مجبورمان کرد برای جویا شدن از جزییات فنی آن به سراغ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان برویم.

به گزارش معین نیوز به نقل از صاحب مقصودی، جهانبخش آرمان در گفتگو با خبرنگار معین نیوز ضمن تایید این خبر گفت: کبدی کشورمان افتخارات زیادی در آسیا و جهان دارد که ورزشکاران گیلانی بخصوص کبدی کاران تالش نیز در آن همیشه سهیم بودند و هستند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کبدی تنها رشته ورزشی تیمی بوده که همزمان در بخش آقایان و بانوان موفق به کسب مدال طلا شده است و از این رو باید برای سرمایه‌گذاری در این رشته، تلاش وافر داشت.

آرمان ادامه داد: از همین رو باتوجه به پتانسیلی که به لحاظ زیرساخت ورزش های ساحلی در منطقه آزاد انزلی وجود دارد، تصمیم گرفته شد با همکاری و هماهنگی این سازمان و فدراسیون کبدی اولین دوره رقابت‌های کبدی ساحلی قهرمانی جهان را در مجموعه ورزشی ساحلی سیروس قایقران منطقه آزاد انزلی برگزار کنیم.

فرهاد رحیمی رییس هیات کبدی استان گیلان نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این رقابتها سوم تا یازدهم مهر ماه با حضور ۱۶ کشور مطرح دنیا در کبدی در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

وی از امیرحسین سیاح کوهی به عنوان ورزشکار و حداد رحیمی به عنوان مربی گیلانی حاضر در ترکیب تیم ملی کبدی ساحلی ایران نام برد و گفت: این تیم در حال حاضر در پنجمین اردوی خود در بابلسر در حال تمرین است.

گفتنی است، عباس اورسجی رییس فدراسیون کبدی ایران؛ رییس کنفدراسیون کبدی آسیا و سرپرست فدراسیون جهانی کبدی نیز بوده است.

این مسابقات اولین دوره رقابتهای قهرمانی جهان است اما تیم ملی کبدی ساحلی ایران پیشتر در المپیاد ورزش های ساحلی آسیا در ۲۰۱۴ تایلند و ۲۰۱۲ چین مدال طلا و در ۲۰۱۰ عمان مدال برنز کسب کرده است.