نگاه بخشی در دستگاههای اجرایی نباید مانع از پشتیبانی سرمایه گذاری در گیلان شود
نگاه بخشی در دستگاههای اجرایی نباید مانع از پشتیبانی سرمایه گذاری در گیلان شود
معین نیوز_مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : نگاه بخشی دستگاههای اجرایی نباید مانع از پشتیبانی از طرح ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری در گیلان شود و این خلاف منافع ملی و استانی است.

دکتر یونس رنجکش در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت در فرمانداری این  شهرستان افزود : با توجه به موقعیت های ویژه استان گیلان و پتانسیل های موجود فرصت های سرمایه گذاری بسیاری در بخش های مختلف تولیدی و  خدماتی وجود دارد که خوشبختانه تمایل و اشتیاق  فراوانی نیز از سوی سرمایه‌گذاران دیده می‌شود.

 وی اظهار داشت: یکی از موانع موجود در اجرای سرمایه گذاری ها و تحقق آن ها از یک سو بخشی نگری برخی دستگاه های اجرایی و از  سوی دیگر عدم آشنایی کافی سرمایه‌گذاران با شرایط قانونی استقرار واحدهای سرمایه گذاری بر اساس شرایط و برخی محدودیت ها در این استان است .

به گفته وی، دولت و به تبع آن استانداری گیلان با نگاه حمایتی از سرمایه‌گذاران تلاش دارد تا از فرصت های موجود در راستای منافع ملی و استانی بهره مندی بیشتر  داشته باشد و  پشتیبانی‌های لازم نیز از سرمایه گذاران انجام می گیرد.

وی اظهار داشت :گاهی در مراجعه سرمایه گذاران و مواجه شدن آنها با دستگاه های اجرایی مشکلات و چالش هایی بروز می کند که بسیاری از آنها با تدبیر و درایت مدیریتی در سطوح شهرستانی قابل رفع و هدایت درست سرمایه گذاران خواهد شد.

وی اضافه کرد : تنوع فرصت های سرمایه گذاری در استان و همچنین زود بازده بودن انها جذابیت های خاصی برای سرمایه گداران دارد اما باید تلاش شود با هدایت صحیح آنان بر اساس نیاز استان و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات و خدمات موجب تحقق انها شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان به امضای تفاهم نامه های همکاری استانداری گیلان با ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد شهید امور ایثارگران کشور اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه ها با توجه به ظرفیت ها ی موجود و پیش بینی های انجام گرفته می تواند موجب ارتقای بسیاری از شاخص ها بویژه در بخش اشتغال و رفاه عمومی در استان شود.

وی گفت: از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم نگاه به سرمایه گذاری را با نگاه ملی و منافع عمومی و منافع استانی بنگرند و همه جوانب را برای ایجاد مشوق های لازم در جذب سرمایه گذاران به کار گیرند.

دکتر رنجکش راه برون رفت از مشکلات و چالش های اقتصادی موجود را توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان و کشور و استفاده  از منابع داخلی برشمرد و افزود : سیاست های کلان کشور نیز در همین راستا مورد تاکید قرار گرفته است.

در این جلسه که فرماندار رشت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مدیران دستگاه اجرایی استانی و شهرستانی حضور داشتند در خصوص مشکلات و چالش ها و ظرفیت های موجود در شهرستان رشت در خصوص سرمایه گذاری و جذب و حمایت از سرمایه گذاران  تبادل نظر شد و بر اجرای هرچه بهتر تفاهم‌نامه‌های همکاری های منعقد شده با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید شد.