هزینه های کج رفتاری و بی آدابی !
هزینه های کج رفتاری و بی آدابی !
معین نیوز_در میانه اخبار متنوع منتشر شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی انچه این روزها برجسته تر و بازتاب های مختلف داشت تصویری انتشار یافته از چگونگی ایستادن وزیر نفت دولت سیزدهم در سفارتخانه روسیه و انشا خوانی ایشان و ژست اقای سفیر کبیر در مقابل آن بود...

در میانه اخبار متنوع منتشر شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی انچه این روزها برجسته تر و بازتاب های مختلف داشت تصویری انتشار یافته از چگونگی ایستادن وزیر نفت دولت سیزدهم در سفارتخانه روسیه و انشا خوانی ایشان و ژست اقای سفیر کبیر در مقابل آن بود.

از اینکه در عرف دیپلماتیک رفت و آمدها به سفارتخانه ها و دیدار با اتباع خارجی و سفرا و سایر سطوح با مسوولان و چهره‌های مختلف حکومتی و دولتی و بخش های خصوصی امری عادی است گلایه ای نمی توان کرد اما هر دیدار و نشست و برخاستی آدابی دارد که از آن منظر چشم همگان بر آن دوخته است.

در تصویر منتشر شده حالا بماند که حضور وزیر نفت در روز ملی روسیه بر اساس کدام اولویت در میان رجال دولت ضرورت داشت انچه موجب اعتراض و واکنش شد نحوه ایستادن غیر عرف دیپلماتیک در مقابل سفیر و بازتابی از در سایه قرار داشتن اقای وزیر در مقابل مقام طرف خارجی تداعی شده است که نشان از عدم آگاهی و مهارت رفتاری و آموزش لازم در اینگونه دیدارها توسط رجال دولتی است .

ایستادن پای ارمان ها تنها با شعار و مشت گره کردن ها و کوفتن بر دهان این و آن نیست بلکه هر دولتمردی و حتی شهروندان در سطوح مختلف جامعه می بایست با رفتار و ا داب خود اقتدار و شر افت کشور و ملتش را به رخ بکشانند و پای ارمان ها خود با رفتار اصولی بایستد و از هرگونه کج رفتاری وبی آدابی و اقدام غیر دیپلماتیک که موجب خدشه در این حرمت و اقتدار می شود ،بپرهیزند.

آنچه موجب فضاسازی در رفتار وزیر نفت در این تصویر شده است بیش از انکه متهم به قصد و غرض خاصی شود، نشان از آداب ندانی است و باید متولیان امور در نهاد ریاست جمهوری با برگزاری دوره ها و آداب تشریفات و مذاکره در ملاقات ها از سوژه شدن دولتمردان تازه وارد که اشتباه انان به پای غیرت ملت نوشته می شود، جلوگیری کنند.