پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان پشتیبانی شود
پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان پشتیبانی شود
معین نیوز_مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان اجرای طرح های بخش اشتغال باید توسط دستگاه هایی اجرایی و متولی پشتیبانی شود.

یونس رنجکش روز یکشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری آستانه اشرفیه  با حضور جمعی از مدیران استانی و منطقه ای در محل فرمانداری این شهرستان  ، جهت دهی به چنین تسهیلاتی را ضروری عنوان و تصریح کرد: توجه به نقش پشتیبان در  طراحی ، ارائه خدمات و بازریابی مناسب موثر بوده و به ایجاد وضعیتی مطلوب در حوزه کسب و کار کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال باید برنامه ریزی لازم را در جهت انجام فعالیت های خود داشته باشند اظهار داشت: آگاهی از نحوه درست فعالیت می تواند متقاضیان را در اجرای طرح های اشتغال یاری کند ، ضمن آنکه انتظار می رود دستگاه های نظارتی و اجرایی به شکل مطلوب آنان را پشتیبانی کنند.

وی،  تقویت فعالیت های پشتیبانی از سوی دستگاه هایی اجرایی را با اهمیت برشمرد و افزود: برای ایجاد کسب و کار و ایجاد اشتغال واقعی نیاز است تا هدف گذاری مناسبی را در این حوزه داشته باشیم.

به گفته مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری گیلان ، تسهیل در اجرای طرح های سرمایه گذاری و اشتغال از جمله سیاست های دولت در جهت رونق بخشیدن به بخش تولید و کسب و کار است که باجدیت دنبال می شود.

رنجکش ،در ادامه با اشاره به تفاهم نامه همکاری و مشارکت استانداری گیلان با ستاد اجرایی فرمان امام و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تحقق اهداف این تفاهم نامه می تواند نقش قابل توجهی در رفع مشکلات اقتصادی داشته باشد و زمینه رونق تولید و اشتغال را فراهم سازد.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت حمایت از کارآفرینان و فعالان حوزه صنعت اظهار داشت: کمبود زمین با کاربری صنعتی یکی از مشکلات مهم نواحی صنعتی در این منطقه است .

حمید رضایی ، با اشاره به اینکه کمبود عرصه های صنعتی توسعه و فعالیت شهرک های صنعتی این شهرستان را با مشکل روبرو ساخته افزود: مساحت شهرک صنعتی نقره ده ، ناحیه صنعتی پرکاپشت یاورزاده و مجتمع کارگاهی این شهرستان ۵۶ هکتار است ، ضمن آنکه تعداد ۱۴۲ واحد صنعتی در این مناطق وجود دارد که از این تعداد ۹۱ واحد صنعتی با اشتغال ۷۳۵ نفر فعالیت دارند.

وی رفع مشکلات مربوط به کمبود عرصه های صنعتی در این شهرستان را با هدف توسعه فعالیت های مختلف تولیدی و صنعتی ضروری دانست و ادامه داد: کلیه فعالیت های کارگروه اقتصادی ، تسهیل و موانع تولید در این شهرستان بر اساس سیاست های هفت گانه دولت و با هدف رفع مشکلات حوزه اشتغال و سرمایه گذاری منطقه به انجام می رسد .

وی حفظ اشتغال موجود در منطقه را از جمله سیاست های این کارگروه در شهرستان عنوان و تاکید کرد: همچنین احیاء واحدهای صنعتی و راکد موجود در این منطقه از برنامه های اولویت دار دستگاه های اجرایی منطقه است.

وی تعداد واحدهای راکد در این شهرستان را ۲۷ مورد اعلام و خاطر نشان کرد: تلاش می شود تا با برنامه ریزی و پشتیبانی صحیح، مشکلات این واحدها شناسایی و هرچه زودتر به چرخه تولید و کسب و کار بازگردانده شوند.

رضایی با بیان اینکه با پیگیری های کارگروه اقتصادی ، تسهیل و موانع تولید این شهرستان،  یک واحد تولیدی از تملک بانک ها خارج شده افزود: خارج کردن دو واحد تولیدی دیگر از تملک بانک ها ، با جدیدت در شهرستان آستانه اشرفیه در دست پیگیری و اقدام جدی قرار دارد.

فرماندار آستانه اشرفیه در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا یادآور شد: از مردادماه امسال تاکنون ، ۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات مقابله با پیامدهای کرونا با هدف کمک به بنگاه های آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در این شهرستان پرداخت شده است.

رضایی در ادامه بر لزوم توجه به ایجاد اشتغال روستایی نیز تاکید و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های موجود در روستاها می تواند زمینه ایجاد اشتغال در این مناطق را فراهم سازد و در این خصوص جلب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۰ روستای بخش مرکزی و ۱۷ روستای بخش بندرکیاشهر این شهرستان از روستاهای هدف در حوزه اشتغال روستایی هستند اظهار داشت: تامین اقلام مورد نیاز جامعه ، افزایش درآمد سرانه خانواده ها ، خودکفایی روستاییان از اهداف اجرای طرح های اشتغال روستایی است.

وی اجرای طرح زراعت چوب  را در رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در روستاهای این منطقه موثر دانست و یاداور شد: با توجه به  جایگاه این شهرستان در تولید چوب و نهال صنوبر ، اجرای این طرح می تواند موجب رونق اقتصادی مناطق روستایی شود.

وی همچنین مهارت آموزی را از ارکان مهم ایجاد اشتغال عنوان و تصریح کرد: با کسب مهارت در زمینه های مختلف ، زمینه اشتغال و ورود جوانان جویای کار در بازار کسب و کار فراهم خواهد شد ، بنابراین ضروری است تا دستگاه های مرتبط  در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.

فرماندار آستانه اشرفیه در خاتمه  با اشاره به ظرفیت های شرکت های توسعه و عمران ، خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی این شهرستان  با این شرکت شد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.