کابینه مسعود!
کابینه مسعود!
معین نیوز_یونس رنجکش/کابینه دولت چهاردهم در یک اتفاق غیرمنتظره و در انتخاباتی زودهنگام دو قطبی و با رنگ و بویی متفاوت از مجلس دوازدهم ،رای اعتماد گرفت و پای در میدان کارزار ساماندهی وپیشبرد اهداف مدیریت کلان اجرایی کشور گذاشت تا با وفاقی که رییس آن وعده داد در مسیر پیشبرد اهداف منافع ملی گام بردارد...

کابینه دولت چهاردهم در یک اتفاق غیرمنتظره و در انتخاباتی زودهنگام دو قطبی و با رنگ و بویی متفاوت از مجلس دوازدهم ،رای اعتماد گرفت و پای در میدان کارزار ساماندهی وپیشبرد اهداف مدیریت کلان اجرایی کشور گذاشت تا با وفاقی که رییس آن وعده داد در مسیر پیشبرد اهداف منافع ملی گام بردارد.

دولت برآمده از دیدگاه مسعود پزشکیان حاصل نگاه به سیزده دوره شکل گیری دولت ها در دوران پسا انقلاب اسلامی و معدلی از نشانداران دولت های پیشین اما با پیش بینی هماهنگ و همسو در ضرباهنگ رییس دولت است.

این کابینه برآیند چهره های به توافق رسیده در بخش های مختلف حاکمیت، انگونه که مسعود پزشکیان در دفاع از وزرای انتخابی بر زبان اورد، است تا در یک اتفاق کم سابقه یکدست سازی در مدیریت اجرایی بر خلاف جریان خالص سازی در حاکمیت بتواند کشتی متلاطم حکمرانی در دریای خروشان چالش ها و مشکلات کشور از اقتصاد تا فرهنگ و سیاست را بواسطه حلقه اعتماد شکل گرفته در جامعه به ساحل آرامش برساند ، اقدامی که پیش از آن به بن بست می رسید.

پزشکیان در مدت زمان بررسی صلاحیت کابینه معرفی شده به مجلس با نقدهای تند و تیز هم از همراهان دوران انتخابات روبرو بود و هم جریان منتقد افراط گرایان به رهبری پایداری های مجلس دوازدهم که پوسته سخت رویارویی هستند.

او هر چند با واسطه ها، جریان منتقد همسو را به آرامش و همراهی برای رسیدن به وعده ها فراخواند اما برای خنثی سازی جریان مقابل کابینه خویش در مجلس سرانجام به سبم اخر زد!

حرف های آتشین رییس جمهور در اخرین جلسه دفاع از کابینه پیشنهادی و گرفتن رای اعتماد، چنان گداخته بود که پرده از اسرار برمی داشت و نشان داد که خالصانه هر انچه در دل و سیاست دارد به وقتش آشکار و بیان و اسرار مگوی را بازگو خواهد کرد و این درست نقطه متمایز او با پیشینیان است.

او که با نگاه وفاق ملی در چینش کابینه تلاش کرد دعدغه های ارکان مختلف حاکمیت را در نظر بگیرد از نمایندگان خواست تا به وزرای پیشنهادی اش رای اعتماد دهند و سرانجام انگونه شد که می خواست.

حالا دولت و کابینه مسعود تشکیل و راه گام برداشتن در مسیر رفع چالش ها و وعده ها گشوده شده است و پزشکیان خواهد بود و دولت و مدیرانی که باید با اعتقاد به بازگشت عقلانیت در سپهر سیاست و حکمرانی مدیریت اجرایی کشور به برنامه هایی که در بالا دست اوست، دست یابند.کابینه مسعود انچه در توان دارد باید در مسیر اعتماد سازی عمومی با اجرای برنامه های منطقی در مسیر توسعه و بهره مندی از منابع و ظرفیت های عمومی و سرمایه های اجتماعی حرکت کند و این مطالبه ملت از دولتی است که با وعده آرامش و باز تولید اعتماد شکل گرفته است.

  • نویسنده : یونس رنجکش