گیلانی‌ها در تاسوعای حسینی سوگواری کردند
گیلانی‌ها در تاسوعای حسینی سوگواری کردند
معین نیوز_مراسم تاسوعای حسینی صبح چهارشنبه با حضور عاشقان سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم سوگوار استان گیلان در تاسوعای جانسوز حسینی با حضور در آیین های عزاداری به یاد مظلومان کربلا و شهادت اباعبدالله حسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

آیین های عزاداری صبح امروز همزمان با سالروز تاسوعای حسینی و در روز شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) برادر و یار باوفای امام حسین (ع)  در شهرستان های مختلف استان گیلان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با شور و شعور حسینی برگزار شد.

سوگواری تاسوعای حسینی در مرکز استان گیلان صبح امروز با رعایت توصیه های بهداشتی در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد، مومنان عزادار در این مراسم در عزای سرور و سالار شهیدان امام حسینی (ع) و یارانش نوحه خواندند و بر سینه زدند.

مراسم های عزاداری ماه محرم امسال دومین سالی است که با مدیریت هیات های مذهبی و با حضور پرشور دلباختگان حسینی به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

مراسم عاشورای حسینی نیز صبح فردا در شهرستان های مختلف گیلان و در رشت در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود که عزاداران با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند در این آیین ها شرکت کنند.

امروز نهمین روز از ماه محرم تاسوعای حسینی است.