۱۲۹ پروژه همزمان با هفته دولت در شهرستان لنگرود افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد
۱۲۹ پروژه همزمان با هفته دولت در شهرستان لنگرود افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد
معین نیوز_فرماندار لنگرود گفت: ۱۲۹ پروژه عمرانی و عام المنفعه به مناسبت هفته دولت با سرمایه گذاری ۱۸۴ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری لنگرود، محمدرضا جلالی فرماندارشهرستان لنگرود روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، بخشداران، شهرداران و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: خبرنگاران نقش حیاتی در امر تولید خبر وتبادل اطلاعات و سرمایه غنی برای جامعه محسوب می‌شوند، در تلاش هستیم نحوه بهرمندی از ظرفیت ها و توانمندی های این قشر ارزشمند را در شهرستان افزایش دهیم.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه معاندان تولید اخبار منفی در صدد سیاه نمایی و ایحاد شبهه و زیر سوال بردن  هویت دینی و ملی ما هستند، تصریح کرد: خبرنگاران باید ضمن تشخیص اخبار منفی و سیاه خبرهای مقابله ای را به موقع انجام دهند و عملکرد دستگاه های اجرایی را با تصویرسازی قابل اطمینان ، اعتماد ساز و امید آفرینی منتشر کنند.

جلالی با اشاره به اینکه مردم مستحق شفافیت هستند باید اطمینان داشته باشند که کارگزاران دولت امورات اجرایی را مدیریت می کنند، اذعان کرد: بهبود اوضاع کشور متاثر از تلاش وهمت مسولان است اما وضع موجود را در شان مردم نمی دانیم البته در صدد افزایش کارایی و اثربخشی مدیران هستیم ولی افکارعمومی عملکرد مدیران را داوری خواهد کرد.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۳۴ پروژه با اعتبار ۱۸۴ میلیارد تومان در شهرستان به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: مدرسه آیت الله رییسی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان، تبدیل سیم‌ مسی به کابل خودنگهدار با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان، افتتاح دو واحد مسکونی برای مددجویان، اصلاح تکنولوژی تجهیزات ارتباطی با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومان از مهم‌ترین این پروژه هاست.

وی عمده پروژه را در حوزه زیر ساخت‌ها و در زمینه‌های توسعه عمران شهری، آبرسانی، کشاورزی، واحدهای مسکن مددجویی، کشاورزی، راهسازی و…بر شمرد و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها برای ۷۶۹ نفر اشتغال موقت و ۱۶ نفر اشتغال دائم ایجاد شده است.

جلالی  در ادامه به بیان عملکرد سه ساله دولت پرداخت و بیان کرد: در طی سه سال از دولت سیزدهم بالغ بر پنج و یک دهم همت معدل پنج هزار ویکصدمیلیارد تومان  در حوزه های عمرانی و زیرساختی وخدماتی در شهرستان لنگرود کار انجام شده است ، که پروژه های آموزش و پرورش به ارزش ۸۴۰ میلیارد ریال، پروژه های حوزه بهداشت و درمان با اعتبار شش هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال، در حوزه آب زراعی و کشاورزی، پروژ  هایی با اعتبار چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و پروژه های ورزشی با ۲۷۰ میلیارد ریال و افتتاح کشتارگاه طیور با اعتبار ۹۰۰۰ ملییارد ریال وبیمارستان تامین احتماعی کومله با اعتبار ۶۰۰میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده در طی سه سال در لنگرود است.

فرماندار شهرستان لنگرود از جمله اقدامات و طرح های در دست انجام  تلاش برای اجرا و تکمیل ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در شهرستان لنگرود عنوان کرد.

جلالی با اشاره به جایگاه خوب شهرستان لنگرود در استان در بحث ایجاد اشتغال براساس  سامانه رصد، گفت: شهرستان لنگرود در سال ۱۴۰۰ با تحقق  ۷۲ درصدی تعهد ، سال ۱۴۰۱ با ۱۱۳ درصدی و ۱۴۰۲ با  اشتغال ۱۰۹ درصد در جایگاه خوبی قرار دارد.

محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود در ادامه با اشاره به اجرای مرحله نخست بندر گردشگری چمخاله گفت: فاز نخست این پروژه با هزینه بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است و با تکمیل واجرای فاز دوم آن می‌تواند مرکز ثقل گردشگری استان باشد، و برای مرحله دوم که شامل احداث اسکله ها برای قایق ها و شناورهای تفریحی، مجتمع های اقامتی، هتل، رستوران، فضای سبز، پارک، استخر و مکانهایی برای ورزشهایی آبی در نظر گرفته شده است.

فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و نظام درصدد کمرنگ ساختن خدمات دولت و نظام به مردم هستند، گفت: بی تردید خبرنگاران در نظام اسلامی علاوه بر پایبندی به نظام همواره خدمات نظام را با ایفای نقش هنر مندانه و موشکافانه به خوبی تبین و اطلاع رسانی می‌کنند.