دانش آموزان پایه دوازدهم گیلان برای واکسیناسیون نامنویسی کنند
دانش آموزان پایه دوازدهم گیلان برای واکسیناسیون نامنویسی کنند
معین نیوز_سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: واکسیناسیون دانش آموزان بر اساس دستورالعمل کشوری ابتدا از پایه دوازدهم آغاز می شود و به ترتیب پایه های یازدهم، دهم، نهم، هشتم و هفتم واکسن کرونا دریافت می کنند.

دکتر فردین مهرابیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسیناسیون دانش آموزان با ثبت نام در سامانه سلامت انجام می شود بنابراین بدون نامنویسی به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند.

وی با بیان اینکه اکنون تنها دانش آموزان در گروه سنی بین (اول مهر سال ۱۳۸۲ تا اول مهر ۱۳۸۳) امکان ثبت نام در سامانه سلامت را دارند، اضافه کرد: این گروه سنی باید برای دریافت واکسن در سامانه https://salamat.gov.ir/ ثبت نام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: زمان و مکان واکسیناسیون دانش آموزان ثبت نام شده در سامانه سلامت به زودی به آنان اعلام می شود ضمن اینکه ثبت نام برای سایر گروه های سنی دانش آموزان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره تزریق واکسن کرونا برای سایر گروه های سنی در گیلان اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا برای گروه های سنی در استان های مختلف متفاوت شده بنابر این در گیلان متولدین ۱۳۶۸ و قبل از آن می توانند برای دریافت واکسن کرونا در سامانه سلامت ثبت نام کنند.

مهرابیان در ادامه با اشاره به روند کاهشی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان اضافه کرد: آمار روزانه بستری های مبتلا به این بیماری در گیلان طی روزهای اخیر به زیر ۱۵۰ نفر رسیده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ بیمار در بیمارستان های استان بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: بر اساس آخرین آمار تا صبح امروز سه شنبه ۵۶۲ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری بوده که از این تعداد ۱۱۳ نفر  بدحال هستند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع کرونا در کشور بود . بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک سیاهکل، شفت، فومن، بندرانزلی ، ماسال، رضوانشهر و املش در وضعیت زرد و شهرستان های لنگرود، رودسر، رودبار، لاهیجان ، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، رشت، خمام، آستارا و تالش در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.