این هفت دهم سنگکی !
این هفت دهم سنگکی !
معین نیوز_عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس از طرح هفت دهم نان سنگک یارانه ای به هر فرد ایرانی در یک شبانه روز از سوی دولت خبر داد ...

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس از طرح هفت دهم نان سنگک یارانه ای به هر فرد ایرانی در یک شبانه روز از سوی دولت خبر داد .

این طرح که هر چه باشد پس از این باید هر شهروند ایرانی با عابر بانک خود دم در نانوایی ها از آن برخوردا ر شود در ازای حذف ارز ترجیحی گندم طراحی شده است .

از اینکه روزگاران غفلت، بسیار بوده است و از سرمایه های ملی و درآمدهای نفتی به قدر ارزش و اعتبار و دانش این ملت بهره وری درست در این سال ها نشده و این به واسطه حضور اجباری برخی نابخردان در حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی در ارکان ها شکل گرفته ،

شکی نیست اما اجرای این طرح و سوار شدن بار گرانی و رکود و کمبود بر گرده ملت هم نمی تواند چندان راهکار مناسبی برای تاوان نابخردی های این سال ها در این شرایط سخت و دشوار باشد که از هر سو بار مصیبت فوران است.
انانکه در آمدهای کلان ارزی را در دو و سه ساله ای که ارزش برابری یکصد ساله داشته به پول پاشی بذری برای عده سازی های نمایشی و سیاسی خود به جای سرو سامان دادن به اقتصاد تولید محور به باد حراج داده اند یا بی خیال اقتصاد مقاومتی بودند و حالا بماند پیش و پس این دوران چه گذشت و چه غفلت ها شد، چگونه می توانند آسوده سر به بالین بگذارند و این دربه دری ملت را به نظاره و گاهی هم به نقد عاقبت و عملکرد دیگران بنشینند.

مشکل اصلی در اجرای اینگونه طرح ها که جراحی بزرگ اقتصاد تاول زده می نامندش درست درهمین نقطه است که بسیار از این بانیان اجرای طرح نیز از هم مسلکان همان طایفه اند و اگر راه به درستی می دانستند آن روزگاران به از آن عمل داشتند و این روزگاران اینگونه نبود.

اکنون شرایط کشور آنقدر د ر اضطراب بی برنامه گی از یک سو و بی حوصلگی در سوی دیگر رقم خورده است که هر جراحی نیازمند اتاق عمل مجهز و پزشکان متخصص خود را می طلبد و انچه اکنون در دایره حوزه های اجرایی با روی کار آمدن برخی عناصر نا کارآمد اتفاق می افتد جز مرگ ناشی از عمل ناموفق به واسطه خون ریزی بسیار این بیمار تصوری نیست هر چند که تنها را علاج این مصیبت همان جراحی است اما به حکم اهلش که این روزها کمتر در این حوالی پیداست!