نذرهایی برای تنفس!
نذرهایی برای تنفس!
معین نیوز_پستی اینستاگرامی از یکی از فعالان و جهره های اصلاح طلب که سابقه در بند شدن هم دارد، منتشر شده بود و از ادای نذر خود پس از دو سال وقفه کرونایی در برگزاری مراسم روضه سخن به میان آورد با عکس هایی از حاضرین که زینت مجلس بودند...

پستی اینستاگرامی از یکی از فعالان و جهره های اصلاح طلب که سابقه در بند شدن هم دارد، منتشر شده بود و از ادای نذر خود پس از دو سال وقفه کرونایی در برگزاری مراسم روضه سخن به میان آورد با عکس هایی از حاضرین که زینت مجلس بودند.

در جمع این نذری سیاسی و مذهبی انگونه که از تصاویر تفسیر می شود دوستان و همراهانی حضور داشتند که نمادی از تنفس دوباره جریان سیاسی منتقد وضع فعلی است .

اینگونه نذر ها هرچند برای ادای تکلیف مذهبی مثل همان گذشته های چند دهه پیش که در هرکوی و برزنی به پاس احترام به اهل‌بیت و برافراشته داشتن پرچم تشیع با طعم سیاسی و حضور روضه خوان و جمعی از زنان و مردان هم محلی برگزار می شد و دوباره تکرار می شود، بدون پیام برای فضای غبار گرفته کشور نیست .

فضای امروز ایران که به دلیل چالش ها و مشکلات اقتصادی همه چیز در سایه ان قرار گرفته است و گویی جز صدای تنگدستی اقتصادی و جنگ فقر و غنا زمزمه های دیگری نیست، اینگونه محافل هر چند گردانندگان آن خارج از گود تصمیم گیری ها هستند می تواند تلطیفی امیدوارکننده برای بهبود شرایط جلوه کند.

اینک در غبار آلوده ترین دوران و بزنگاه های تاریخی قرار دار یم که بی تقصیر نیستند چه بسیار از این محفل نشینان و انانکه با چرخش آسیاب به نوبت به آغوش واقعیت های حکمرانی بازگشتند اما آنچه بی اثر بود جسارت دیرهنگام و اصلاح اموری است که یا در آهنگ گذر از بستر ابن دنیا و طلب آمرزش و یا پس از افتادن از زین قدرت به یاد انچه کردند و رقم زدند افتادند و اینان فرقی ندارد که در کدام سوی چپ و راست روضه و محفل نشسته باشند.

به هر تقدیر انچه مایه شکر است اینکه فعلا برای تنفس دوباره شرایطی چون نذری دادن و هم دعا شدن بر ای روزهای بهتر فراهم است و از این دورهمی ها ثمری و روزنه ای به اینده روشن بگشاید!