دست درازی های فولادی به درازای عمر بشر!
دست درازی های فولادی به درازای عمر بشر!
معین نیوز_با شنیدن بعضی از اعداد و رقم هایی که این روزها از دل افشاگری های پیدا و پنهان در دست درازی به جیب و سفره مردم بیرون می زند چشم های شگفتی آدم از حدقه فوران می کند مثل همین رقم ۹۲هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه اصفهان آن هم ظرف سه سال که روح و روی های بسیاری را سفید کرد!..

با شنیدن بعضی از اعداد و رقم هایی که این روزها از دل افشاگری های پیدا و پنهان در دست درازی به جیب و سفره مردم بیرون می زند چشم های شگفتی آدم از حدقه فوران می کند مثل همین رقم ۹۲هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه اصفهان آن هم ظرف سه سال که روح و روی های بسیاری را سفید کرد!

یادم هست چند سال پیش وقتی عدد سه هزار میلیاردی اختلاس بانک ملی صدای افتادن تشت رسوایی اش عالم گیر شده بود در جمعی کسی برای ترسیم عمق این عدد اختلاسی مثالی جالب زد و به قول استاد دانشگاهی گفته بود از زمان شکل گیری دولت در ایران از زمان هخامنشیان تا کنون دو هزار و پانصد سال کمی این ورو آن ورتر سپری شده است و حالا اگر شما به استناد این سه هزار میلیارد تومان هر سال از آن روزگاران تا امروز هزار میلیارد تومان کنار می گذاشتید تازه به این رقم نمی رسید !

واقعا وقتی ذهنمان را کمی با این اعداد و ارقام مشغول می کنیم، می بینیم بی دلیل نیست که قرن ها است ایران و مردمانش خواب و آرامش و آسودگی ندارند چون به دلیل وجود ثروت های بی کران همیشه پای دزدانی برای بردن منابع این کشور در میان است و این ثروت ها همچنان باید دزدیده شوند!

اکنون که به این ۹۲ هزار میلیارد تومان می اندیشم و وقتی آن مثال را در ذهنم دوباره تصور می کنم می بینم این دست درازی شاید به عمر بشر تا به امروز بردیا بیشتر!

حالا بماند که چرا این اکتشافات ارزشمند که حتما پای لنگ سیاسی بازی در آن نیست در نطفه شکل گیری دیده نمی شوند تا پس از خوردن و بردن و معلوم نبودن کی برد و کی خورد دست مردم به جایی بند باشد!

البته با فیلمی که از مدیر عامل این شرکت این روزها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود از کشف سوراخ دعا توسط ایشان پیداست که با چه ترفندهایی جیب ملت را خالی کرده اند و این آدم ها هم یکی و دوتا نیستند!