بخت اشتغال با طعم پلمب!
بخت اشتغال با طعم پلمب!
معین نیوز_یونس رنجکش/در حالی که مردم در انتظار رفع نگرانی های اشتغال و رونق اقتصادی با توجه به وعده های هر روزه و شعارهای دولت سیزده برای تحقق ایران قوی ادعایی او هستند از لابه لای تیتر رسانه ها، خبرهای پلمب واحدهای کسب و کار به بهانه برخورد با هنجار شکنی ها در حوزه حجاب سوژه تاپ شبکه های اجتماعی و افکار عمومی شده است...

در حالی که مردم در انتظار رفع نگرانی های اشتغال و رونق اقتصادی با توجه به وعده های هر روزه و شعارهای دولت سیزده برای تحقق ایران قوی ادعایی او هستند از لابه لای تیتر رسانه ها، خبرهای پلمب واحدهای کسب و کار به بهانه برخورد با هنجار شکنی ها در حوزه حجاب سوژه تاپ شبکه های اجتماعی و افکار عمومی شده است.

انچه را باید پاشنه آشیل دولت سیزده در مسیر ساماندهی آرزوهای حکمرانی مطلوب خویش تفسیر کرد، دوگانگی و تصمیم های متضاد بر مبنای تفکر و واقعیت های حکمرانی در روزگاران امروز و تغییرات سبک زندگی و همچنین اولویت بندی مطالبات جامعه است.

مردم در شرایط بد احوالی این روزگاران حوزه های مختلف از اجتماعی و فرهنگی گرفته تا اقتصاد و سیاست به دنبال راه حل های منطقی و نگاه واقع بینانه و اولویت بندی دولت و همراهنش در پاسخگویی به مطالبات عمومی در کنار حفظ هنجارها و باورهای اعتقادی در این زمانه طلایی یکدست کردن ارکان مختلف قدرت و تصمیم سازی و تصمیم گیری ها هستند.

هر چند شاید خبرهای انتشار پلمب چند واحد کسب و کار آن چنانکه در برد رسانه ها جلوه می کند چندان با واقعیت ها سازگار نبوده باشد و همانطور که سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد، نظر دیگری در این باره وجود داشته باشد و یا با راهکارهای قانونی زمینه های بازگشت و بازگشایی ها فراهم گردد ، اما تاثیر نامطلوب این دست برنامه ها و بگیر و ببندها بر افکار عمومی، مسیری جز سلب اعتماد و نا امیدی در جامعه نخواهد داشت.

دولت اکنون باید بتواند با تدبیر لازم و سوق دادن اولویت ها با توجه به آنچه جامعه و افکار عمومی به دنبال آن است درهمگام سازی بخش های مختلف حاکمیت، زمینه های مدیریت بهتر فضا ، زمان و امکامات را در مسیر خواسته های مردم فراهم سازد و در اقدامی واقع بینانه همراهی ها را در سبد مدیریت اصولی سوق دهد و بخت بهبود فضای اقصتادی و اشتغال و کسب و کار را با طعم پلمپ ها گره نزند!

  • نویسنده : یونس رنجکش