طحان نظیف: مراسم تنفیذ پس از صدور اعتبارنامه برگزار می‌شود
طحان نظیف: مراسم تنفیذ پس از صدور اعتبارنامه برگزار می‌شود
معین نیوز_سخنگوی شورای نگهبان گفت: بعد از تائید صحت انتخابات توسط این شورا، اعتبارنامه ریاست‌جمهوری توسط اعضای شورای نگهبان صادر می‌شود، اعضا آن اعتبارنامه را امضا و خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال می‌کنند. بعد از صدور اعتبارنامه، مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد که زمان برگزاری آن از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام خواهد شد.

از اقشار، سنین و جنسیت‌های مختلف مردم بودند. مردم در ایران برگزارکننده و ناظر انتخابات هستند. هیچ کدام از این‌ها در استخدام شورای نگهبان و وزارت کشور هستند و یک نمونه حکمرانی مردمی است.

طحان‌نظیف گفت: نمایندگان نامزدها نیز در شعب اخذ رای حضور داشتند. در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات نیز نمایندگان نامزدها بودند.

وی درباره سامانه «مردم ناظر» هم توضیح داد: علاوه بر این‌ها مردم نیز می‌توانستند در روز برگزاری انتخابات چنانچه با موردی و نکته‌ای مواجه شدند، از طریق این سامانه گزارش‌های‌شان را برای ما ارسال کنند. گزارش‌ها به سرعت پیگیری و رفع می‌شد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سوالی درباره زمان اتمام فعالیت شورای سه نفره گفت: اجرای انتخابات توسط وزارت کشور و نظارت آن با شورای نگهبان بود و شورای سه نفره موضوع اصل ۱۳۱ قانون اساسی هماهنگی‌های کلان را بر عهده داشت و طبیعتا این شورا نهایتا تا اتمام فرآیند انتخابات یعنی تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان فعالیت خواهد داشت.

طحان‌نظیف در توصیه به نامزدهای انتخابات و هواداران‌شان گفت: انتخابات به تعبیر رهبر معظم انقلاب با شتاب لازم و امانت کامل برگزار شد و امروز باید رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود و این عزیزان باید منافع ملی و پیشرفت کشور را مدنظر داشته باشند و حل مساثل مردم خصوصا مسائل اقتصادی را دستور کار خود قرار دهند و در این مسیر دست در دست هم نهاده و به هم کمک کنند و گام‌های موثری در جهت خدمت به این مردم شایسته بردارند.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان از مردم و همچنین نامزدها و هواداران آنها که تنور انتخابات را گرم کردند و نیز از عوامل اجرایی و نظارتی و همه دستگاه‌ها و نهادهایی که در برگزاری انتخابات در دو مرحله نقش داشتند و دستگاه‌هایی انتظامی و امنیتی قدردانی کرد.