سیزده ناتمام!
سیزده ناتمام!
معین نیوز_یونس رنجکش/دولت سیزده با یک اتفاق ناگوار در سقوط هلیکوپتر رییس جمهور شهید، ناتمام ماند و طبق قانون در فرصتی پنجاه روزه با برگزاری انتخاباتی زودهنگام رییس دولت چهاردهم با رای ملت در دوگانه انتخاب وضع موجود و تغییر شرایط مدیریتی کشور برگزیده شد...

دولت سیزده با یک اتفاق ناگوار در سقوط هلیکوپتر رییس جمهور شهید، ناتمام ماند و طبق قانون در فرصتی پنجاه روزه با برگزاری انتخاباتی زودهنگام رییس دولت چهاردهم با رای ملت در دوگانه انتخاب وضع موجود و تغییر شرایط مدیریتی کشور برگزیده شد.

دولت سیزده که هنوز یکسالی از عمر چهارساله اش تا انتخابات بعدی برای دریافت یا عدم دریافت اعتماد دوباره مردم مانده بود، حالا با کارنامه ای ناقص و عدم تحقق انچه وعده داده بود پرونده اش بسته شد تا مسیر کشور در ریل مدیریتی دیگر که راه اصلاح است با رای به انتخاب نگاهی جدید قرار گیرد.

دولت سیزده هر انچه در توان داشت با همه نیروهایش و وعده های متنوع نتیجه عملکردی که برجای گذاشت در ترازوی ملت قرار دارد و شاید تغییر رویکرد مردم و عدم اقبال نشان دادن به گفتمانی که در دوقطبی انتخابات ادامه دهنده راه موجود بود گویای واقعیت های پیدا و پنهانی است که باید با تحلیل های واقع بینانه به آن نگریست.

آنچه اکنون دولت اینده ‌که رییس جمهور منتخب حکم تنفیذ ان توسط رهبری نظام امضا و برای سوگند راهی مجلس می شود؛ در پیش خواهد داشت ارایه برنامه ای در مسیر اهداف ملی و با بهره گیری از تمام ظرفیت های کشور مطابق انچه منتخب ملت وعده داده است برای برون رفت از وضع موجود می باشد.

شرایط امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و وحدت ملی برای رفع نگرانی های ملت و کاهش آسیب ها و مشکلات مختلف از اقتصاد تا فرهنگ و سیاست است که باید با برنامه و هدایت صحیح و باره گیری از نخبگان به سامان برسد .دولت سیزده هر چه بود در نیمه راه تمام شد و اکنون دولت جدید باید بتواند هر انچه راه اصلاح و مصلحت کشور و ملت است در پیش گیرد وگرنه دور ماندن از واقعیت های حکمرانی چالشی دوباره و شاید هم ناکارامدی دیگر در بر خواهد داشت.

  • نویسنده : یونس رنجکش