گیلانی‌ها و صدقه‌سری قالیباف!
گیلانی‌ها و صدقه‌سری قالیباف!
معین نیوز_یونس رنجکش/شاید یکی از شوک های وارده به جبهه اصلاحات و همفکران حامی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری رونمایی از نام دنیامالی برای وزارت ورزش و جوانان دولت چهاردهم باشد...

شاید یکی از شوک های وارده به جبهه اصلاحات و همفکران حامی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری رونمایی از نام دنیامالی برای وزارت ورزش و جوانان دولت چهاردهم باشد.

این شگفتی نه از برای قرار گرفتن این چهره اصولگرا و گاهی تغییر طلب در کانون حامیان قالیباف بلکه به دلیل دیدگاه شفاف او نسبت به رییس جمهور منتخب مردم و رد توانمندی او برای اداره کشور است که در زمان انتخابات با نشان دادن برگه رای خود به قالیباف در نوشتاری بر آن تاکید کرد.

حالا احمد دنیامالی با چه منطقی پا به کابینه ای می گذارد که رییس دولت ان را پیشتر ناتوان از تغییر وضع موجود دیده بود، هم جای سوال و هم شگفتی این روزگاران سیاست ورزی در خلا فعالیت احزاب توانمند دارد.

با هما این اوصاف و کنار آمدن پزشکیان با این گزینه همکارش در مجلس و دنیامالی هم با انچه پیشتر گفته بود، نکته قابل توجه برای گیلانیانی که این فرزند انزلی از ان استان است از صدقه سری پشتببانی قالیباف برای ورود یک هم استانی به کارزار دولت آینده است که بسیار حایز اهمیت و کنایه هم به آنانی است که در نزدیکی با رییس جمهور بالا و پایین می رفتند و پیدا و پنهان در پی مهره چینی ها برای ورود خاصه های خود در دولت چهاردهم بودند که نه تنها راه به جایی نبردند بلکه خود نیز از گردونه و دابره ها جا ماندند!

با پیوستن دنیامالی به تبم دولت با هر گرایشی که باشد فرصتی دوباره به استان گیلان برای دبده شدن و انعکاس واقعیت ها و چالش و فرصت های این استان پیدا شده است که در طول تاریخ دولت های پسا انقلاب برای دفعات محدود ایجاد شده بود و شاید نقطه طلایی ان در دولت تدبیر و امید با حضور چهره ای چون نوبخت بود که بسی کارساز در مسیر توسعه های زیر ساختی در بخش های عمرانی به شمار می رفت اما غفلت در ‌کادر سازی و توجه به منابع انسانی این استان در عرصه های کلان که اکنون می توانست عرض اندامی داشته باشد را نباید نادیده گرفت!

دنیا مالی اگر بتواند رای اعتماد همکاران مجلسی خود را جلب کند و وزیر دولت مسعود شود اگر از برخی رفتارهای محفلی بگذرد و با نگاه ملی به ظرفیت های گیلان بنگرد در کنار فرصت سازی برای گیلانیان در عرصه های وزارتخانه مطبوعش در مسیر ارتباط سازی با کابینه و جربان های سیاسی و اجرایی کشور و کادر سازی منابع انسانی کارامد استان قادر خواهد بود نام لیدری قابل احترام در نزد افکار عمومی از خود برجای بگذارد وگرنه مثل همه کسانیکه در این سالها در دولت هاقدی برافراشتند و به آب و نان و نامی رسیده اند جز یک حسرت دیگر بر دل مردم گیلان نخواهد گذاشت.

  • نویسنده : یونس رنجکش