به گزارش ارسالی معین به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان بمنظور تسهیل اطلاع رسانی و ارتباطات موثر و همچنین افزایش رضایتمندی کم شنوایان و ناشنوایان سامانه اشارک راه اندازی گردید دکتر شهرکی مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود:در راستای رسالت اجتماعی سازمان بیمه سلامت ایران، در روز یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در همایش ملی دستاوردهای ادغام برنامه سلامت گوش و شنوایی در نظام سلامت کشور، درگاه ارتباطی جدیدی برای برقراری ارتباط دو سویه و خدمت رسانی به افراد ناشنوا و کم شنوا تحت عنوان سامانه ” اشارک” رونمایی گردید.
این سامانه در حال خدمت رسانی (خدمات مشاوره و ارائه خدمات غیرحضوری) به این گروه از عزیزان میباشد. مخاطبان محترم میتوانند از طریق صفحه اصلی پورتال رسمی سازمان بیمه سلامت ایران به درگاه ارتباطی “اشارک” دسترسی پیدا کنند. مدیرکل بیمه سلامت استان با افزوده شدن امکانات هوش مصنوعی به پورتال سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: مردم و همچنین افراد ناشنوا می توانند با کلیک روی آیکون اشارک در پایین صفحه به لینک https://caic.ihio.gov.ir مراجعه و بصورت تایپی سوالات و موضوعات بیمه ای خود را با سامانه پاسخگویی مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی مطرح و پاسخ خود را از هوش مصنوعی و یا کارشناسان بیمه سلامت ایران دریافت نمایند.
این موضوع کمک شایانی به افراد کم شنوا و ناشنوا در تعامل دو سویه با بیمه سلامت خواهد داشت راهنمای بهرهبرداری از این درگاه ارتباطی در صفحه اصلی سامانه درج شده است.