اختصاص ۸۰میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در صومعه سرا
اختصاص ۸۰میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در صومعه سرا
معین نیوز_مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استان گیلان گفت :دولت از سال ۹۷ تاکنون ۸۰میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی و فراگیر و حمایت از مشاغل آسیب پذیر از کرونا و نهادهای حمایتی به شهرستان صومعه سرا اختصاص داده و بخش قابل توجهی جذب شده است.

یونس رنجکش روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال زا در شهرستان صومعه سرا  با تاکید براینکه واگذاری منابع مالی به کارآفرینان تسریع یابد اظهار داشت: بانک ها در این حوزه نقش موثری دارند و این واگذاری ها را در چندماه مانده سال جاری باید سرعت دهند .

وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات به  واحدها و اقشار  آسیب پذیر  زمینه ایجاد اشتغال را تقویت می کند افزود:  بر اساس بند ب  تبصره  قانون۱۶ به کمیته امداد امام خمینی صومعه سرا در سالجاری ۱۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته  که مقدار جذب اعتبار آن به ۵۰ درصد نرسیده است.

رنجکش خاطرنشان کرد: برای توانمند سازی اقشار آسیب پذیر تمامی دستگاه های متولی بویژه بانک ها باید حمایت و اقدامات اساسی داشته باشند .

وی تصریح کرد: در صورت توانمند سازی این اقشار بار سنگینی از دوش دولت برداشته می شود و اقتصاد خانوارها رونق می گیرد و سرمایه اجتماعی تولید می شود .

رنجکش در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر تعهد اشتغال استان گیلان است  افزود: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان می باید ۱هزار و ۵۷شغل تاپایان سال تحقق یابد که تا کنون ۳۰۳ شغل  معادل ۳۰درصد تعهد اشتغال در سامانه  ثبت شده است .

مدیر کل جذب و حمایت ازسرمایه گذاری استان گیلان در ادامه گفت: احیا فرصت های شغلی باید در اولویت قرار گیرد و در این راستا باید بانک ها از اعمال سلیقه پرهیز کنند .

وی افزود: گیلان در جذب اعتبارات تسهیلات کرونا رتبه اول دوم را دارد که باید در تسریع آن  بیشتر بکوشیم .

رضا دوست معاون کمیته امداد گیلان هم گفت :  ۳هزار و ۶۵۵ فرصت شغلی از دو طریق ایجاد فرصت  شغلی از کاریابی و ایجاد فرصت  پرداخت تسهیلات داشته ایم .وی از خود کفائی  ۲هزار و ۸۴۱ نفر در طی سه سال گذشته خبر داد و افزود: ۱۸۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ به استان گیلان اعتبار تخصیص داده شده بود که سهم شهرستان صومعه سرا ۹درصدمعادل  ۱۵میلیارد تومان است .

وی با اشاره به اینکه در شهرستان صومعه سرا  دو اداره مدیریتی صومعه سرا و گوراب زرمیخ وجود دارد افزود:۳۸۰ فرصت شغلی با ۱۱میلیارد تومان در صومعه سرا و ۲۲۴ فرصت شغلی در گوراب زرمیخ با ۷میلیارد تومان  اعتبار باید ایجاد شود .

فرماندار شهرستان صومعه سرا گفت : تا امروز ۲هزار و ۱۳۶ نفر برای دریافت تسهیلات ناشی از خسارت کرونا ثبت نام کرده اند.

سید جلال سید محمدی  افزود:  ارزش در خواست آن ها ۲۴ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۱میلیارد تومان خود رااز بانک ها  دریافت کرده اند .

سید محمدی در ادامه افزود:  از ۱۸ نفر معرفی شده بهزیستی ۱۲ نفر تسهیلات اشتغالزایی را با بیش از ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کرده اند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۷۴۰۰ خانوار با جمعیت معادل۱۲هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار  دارند  افزود : حمایت و رفع موانع ایجاد اشتغال از اقشار آسیب پذیر باید در دستور کار تمامی نهاد ها و بانک ها قرار گیرد و شرایط ویژه برایشان تعریف شود .

شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.