از مدیر آنچنانی تا مفسر اینچنینی !
از مدیر آنچنانی تا مفسر اینچنینی !
معین نیوز_یونس رنجکش/پخش دو ویدئو یکی مداحی یکی از استانداران دولت سیزده در جلسه شورای اداری و دیگری گزارشگری خبرنگار همراه رییس جمهور در سفر به کنیا سوژه های جالبی برای فهم آنکه سرنوشت ملت در دست چه کسانی است، توجه ها را به خود جلب می کند...

پخش دو ویدئو یکی مداحی یکی از استانداران دولت سیزده در جلسه شورای اداری و دیگری گزارشگری خبرنگار همراه رییس جمهور در سفر به کنیا سوژه های جالبی برای فهم آنکه سرنوشت ملت در دست چه کسانی است، توجه ها را به خود جلب می کند.

از اینکه مدیر عالی و ارشد یک استان به جای پیشبرد اهداف و برنامه های راهبردی و استراتژیک حوزه ماموریتش به مداحی می پردازد و دیگری هم در تفسیر خبری رییس دولت به یک کشور آفریقایی، کنیا ی واقع در شرق این قاره را دروازه ورود به شرق آسیا بداند ، جای تامل دارد!

اولی گویا جایگاهش را خوب درک نکرده و نمی داند والی یک استان بودن یعنی چه و دیگری با کمترین مطالعه و حتی روخوانی از همین سایت های دم دستی به تعریف استراتژی دولتی رفته است که در این اشفته حالی روابط دیپلماتیک در میان کاه به دنبال سوزن روابط گشتن لابد جایگاهش همین تفسیر های چپکی است!

با این دو نمونه به خوبی می توان به پیدا و پنهان همه باور و توان مدیرانی پی برد که نه جهان امروز را می شناسند و نه زمان را به خوبی درک کرده اند اما فرمان سرنوشت ملت را دو دستی چسییده اند و می تا زانند به هر سو که تشخیص و تکلیف می شود.

در ابن اوضاع مثل انچه در این مدت شاهد بوده ایم فرمان به دستان فقط به فرمان چسبیده اند و کنترل هم معلوم نیست با هدایت چه کسی به کجا ختم می شود اما آنچه اکنون در بحران شرایط اقتصادی و رکود و تورم و به هم ریختگی اوضاع فرهنگی و اجتماعی مشهود است چاره کار دست به کار شدن رییس دولت برای بازسازی مدیران بدنهدخویش است چراکه از بین همین هایی که همسو و فدایی راه و مرامش هستند بطور حتم چهره ها و نام های کار بلدی یافت می شود که با این فرمان حداقل به جدول نزنند!

  • نویسنده : یونس رنجکش