افزایش ۲۰ درصدی جمعیت قرقاول در املش
افزایش ۲۰ درصدی جمعیت قرقاول در املش
رئیس اداره محیط زیست شهرستان املش از افزایش ۲۰ درصدی جمعیت قرقاول در بررسی انجام شده در بهار امسال در این شهرستان خبر داد.

علی درویشی روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هرساله با فرارسیدن فصل بهار، برآورد جمعیت گونه های شاخص جانوری و سرشماری حیات وحش برای ارزیابی زیستگاه ها و تخمین جمعیت پرنده قرقاول درعرصه های طبیعی با حضور کارشناسان ومحیط بانان به صورت میدانی در زیستگاه های قرقاول و باثبت آوای پرنده نر و مشاهده مستقیم پرنده انجام می شود.

وی اظهار کرد : در بر آوردهای امسال آمار این پرنده رشد۲۰ درصدی را نشان می دهد.

وی عنوان کرد : بهم پیوستگی وتنوع زیستگاه ها، مشارکت روستائیان و باغداران، همیاران محیط زیست در حفاظت از این پرنده، گشت، کنترل وپایش زیست محیطی مستمر مأمورین اداره در عرصه های طبیعی از عوامل موثر در افزایش جمعیت قرقاول درعرصه های طبیعی شهرستان ملش است.

وی در ادامه اظهار داشت : قرقاول از راسته ماکیان سانان وتیره ماکیانیان است که  به واسطه دم بلند، راه رفتن با شکوه وتنوع رنگ های زیبای طبیعی برروی بدنش از سایر ماکیانیان متمایز شده و یکی از زیباترین پرندگان ایران ست.

قرقاول درحاشیه جنگل های پهن برگ خزان کننده، باغات چای و مرکبات زندگی می کند؛ پروازش پرتوان وآغاز پروازش پر سروصدا و مدت پروازش کوتاه و در ارتفاع پایین است.

شهرستان املش با حدود ۴۴ هزارجمعیت با ۲بخش مرکزی ورانکوه در۷۰ کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است.