این ده و آن بیست!
این ده و آن بیست!
معین نیوز_در خبرها آمده بود که طرح صیانت از کاربران فضای مجازی که چند ماهی است حسابی جامعه ایرانی را مشغول خودش نموده و دل نگرانی هایی را دلواپسانه ایجاد کرده است سرانجام کلیات ان به تصویب مجلس انقلابی یازدهم رسید...

در خبرها آمده بود که طرح صیانت از کاربران فضای مجازی که چند ماهی است حسابی جامعه ایرانی را مشغول خودش نموده و دل نگرانی هایی را دلواپسانه ایجاد کرده است سرانجام کلیات ان به تصویب مجلس انقلابی یازدهم رسید.

نکته جالب تصویب این طرح که با واکنش هایی همراه و توجه ها را بیشتر جلب کرد، جدای از همزمانی های تاریخی سوم اسفند با برخی وقایع تاریخ دوران نه چندان دور کشور که ان هم از نظر ها دور نماند تصویب در طرف زمانی ده دقیقه ای این طرح بود!

شتاب اینگونه تصویب ها که خود محل اشکالی از نگاه برخی مجلسیان انقلابی دوره یازدهم با همفکرانشان نسبت به عملکردپیشینیان در خصوص تصویب های اینگونه ای مانند به اصطلاح تصویب ۲۰دقیقه ای معروف برجام داشت اینبار این طیف را درگیر واکنش ها و اعتراضات پیدا و پنهان کرده است .

جدای از نوع واکنش ها که گاه شاید در حد جبهه گیری ها و انتقام های سیاسی باشد، انچه در تصویب های اینگونه پرحاشیه می شود اسیب های رسیده به منافع ملی و مردمی است که به نوعی درگیر تصمیمات پرشتاب و معما گونه تصمیم گیران می شوند و با توجه به عدم اطلاع رسانی های دقیق و اعلام شفاف دیدگاهها که گاه با سکوت و بی اطلاعی برخی مدعیان و مسببان نیز همراه است ،دغدغه ها نیز افزونتر می شود.

اگر با همه ادعای چالش بر انگیزی نسبت به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی که امروز ان را تهدیدی جدی برای حفظ اشتغال ها و کسب و کارهای بسیاری می دانند و از دغدغه های اصلی کاربران جامعه هدف از یک سو و محدودیت در گردش ازاد اطلاعات و اخبار از دیگر سو ارزیابی می کنند حتی یک درصد هم انگیزه بانیان که بطور یقین بیش از این است برای صیانت از جامعه ایرانی و زندگی در زیست بوم سالم مجازی و کمک به حکمرانی درست این فضا در مسیر تامین منافع ملی باشد، اما روش و شیوه و دیالوگ ها و آدم هایی که تریبون دار این طرح هستند تاکنون نتوانسته اند اعتماد عمومی را جلب کنند .

نخستین گام در این مسیر شفافیت در گفتار و آگاهی بخشی از انچه به اجرا در خواهد آمد و اتخاد روش های منطقی و بهره گیری از ابزارهای انسانی مورد پذیرش جامعه و ارایه راهکارهای جایگزین و پرهیز از رفتارهایی است که خود مدعیان منتقد دیروز اینگونه روش ها بوده اند، می باشد.

باشد که در مسیر تعالی و حفط منافع ملی که گره در منافع تک تک جامعه ایرانی دارد مدبرانه تر اندیشیده شود و در بازی های سیاسی انچه خیر ملت است تدبیر گردد!

  • نویسنده : یونس رنجکش