این مسلک هزینه تا کجا!
این مسلک هزینه تا کجا!
معین نیوز_یونس رنجکش/مصطفی میر سلیم نامی آشنا در این روزهای گره خورده در ماجرای مجلسیان و خودرو وارداتی است ، بویژه وقتی در دفاع از تولید ملی ساعت دلاری و کتونی مارک دارش سوژه عکاسان رسانه ای شد و یا ماجرای وابستگی پسرش به گروهک منافقین پاشنه آشیل اعتبار انقلابی و سیاسی این پیرمرد عضو برجسته  موتلفه اسلامی گردید...

مصطفی میر سلیم نامی آشنا در ابن روزهای گره خورده در ماجرای مجلسیان و خودرو وارداتی است ، بویژه وقتی در دفاع از تولید ملی ساعت دلاری و کتونی مارک دارش سوژه عکاسان رسانه ای شد و یا ماجرای وابستگی پسرش به گروهک منافقین پاشنه آشیل اعتبار انقلابی و سیاسی این پیرمرد عضو برجسته  موتلفه اسلامی گردید.

این روزها  اما این چهره پر حاشیه مجلس اصولگرای یازدهم در دفاع از  انتقاداتی که یکی دیگر از نمایندگان همسلک سیاسی اش از او داشت با کشاندن پای اتهام توهین به رهبری  به او به واسطه پیگیری آن نماینده برای واردات خودرو  و لگن خواندن تولید داخلی خواستار مجازات همکارش  شد.

با  ادعای اینگونه، این چهره کهنه کار  منسوب به اصولگرایان نشان داده است که هنوز سنت و مسلک هزینه کردن از اعتقادات ، ارزش ها و رهبری و نظام  برای خروج از بن بست های سیاسی باز است و حتی اگر لازم باشد در جبهه همسو های سیاسی نیز از آن استفاده  خواهد شد!

این شیوه که بارها مقابل رقبای سیاسی مورد استفاده جناح مدعی انقلابی قرار گرفته است نشان می دهد که در خلا منطق  و عدم توانایی در اقناع عمومی  با روش های غیر معقول و تفسیرهای خاص و تهمت گونه عده ای جز در اندیشه به کرسی نشاندن دیدگاههای خود حتی به غلط و اشتباه نیستند و با زیر ابی رفتن ها در پی ماندگاری مادام العمری خویشند.

آنچه اما برای اعتبار جریان های همسوی این افراد باید مهم باشد خارج کردن اینگونه تفکرها که جز به بیراهه بردن مسیر توسعه و حکمرانی معقول کشور نتیجه ای ندارد ، است زیرا امروز جامعه  بیش از هر زمانی در آزمون و خطاهای افراد و جریان های سیاسی آگاه و مطلع از حوادث و صاحب ارزیابی و تفسیر هستند و به راحتی هر روش و گفتار ی را نخواهند پذیرفت و اگر این کهنه کاران در گدشته مانده هنوز باور دارند که با سنت های  قدیمی می توان منتقدین را به سکوت وا داشت این باور اشتباه و راه به جایی نخواهد برد.

این همفکران باید راه معقولانه برای اقناع عمومی در پیش گیرند که آنچه می اندیشند به خطا است و حتی در جمع ابلیت خویش نیز انانکه معقولانه تر می روند پذیرفته نیست.

  • نویسنده : یونس رنجکش