بازی در زمان !
بازی در زمان !
معین نیوز_یکی از دغدغه های ذهنی جامعه امروز ایران با توجه به مشکلات و چالش های اقتصادی و نگرانی ها برای آینده کشور مشخص شدن فرجام برجامی است که این سال ها در بوق و کرنا شده است...

یکی از دغدغه های ذهنی جامعه امروز ایران با توجه به مشکلات و چالش های اقتصادی و نگرانی ها برای آینده کشور مشخص شدن فرجام برجامی است که این سال ها در بوق و کرنا شده است.

بالا و پایین شدن قیمت دلار و نوسان در زندگی اقتصادی جامعه ایرانی که بر روی تمام َوجوه زندگی آنان از سیاست و فرهنگ و اجتماع تاثیر گذاشته است هر روز با شنیدن و خواندن و دیدن جملاتی از امروز و فردا و چند روز آینده نسبت به تعیین تکلیف مناقشه مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی و آمریکا تکراری تر و دل‌مشغولی ها پر رنگ تر می شود.

آنچه در بازی زمان برای برون رفت از چالش های سیاسی و اقتصادی این مناقشه جنگ سرد بین ایران و قدرت های جهانی مهم ارزیابی می شود فرصت تفاهم در زمان اثر بخشی است که در بازی برد به سود آنکه دست بالاتری دارد تمام شود ،زیرا هر دو سوی این مذاکره در پی گرفتن امتیاز بیشتر در زمان مناسب برای منافع خویش هستند.

با توجه به تغییراتی که همواره در بستر تحولات ژئو پلتیک جهان با بازی شطرنج قدرت ها درجابجایی مهره ها در کسب منافع شاهد هستیم هر روز می تواند در شرایط متفاوت فرصت جدیدی خلق کند به شرط آنکه از پیش آمادگی های لازم و سناریو های جایگزین برای بهره جستن از شرایط پیش رو طرح ریزی شده باشد .

نکته قابل توجه که در این میان باید آموخت اینکه، بازی شطرنج قدرت هیچگاه پایان ندارد و هر روز با پشت سرنهادن چالشی باید در انتظار چالش دیگر بود و این سفر در زمان رفت و برگشت و انتطار برای روزهای بهتر با درک واقعیت های بازی قدرت در جهان تنها تلقی یک آرامش است و در این بازی برنده کسی است که با اقتضای زمان و شرایط مکانی جغرافیایی که ایستاده است منافع ملی را به پیش ببرد.

با توجه به‌ معادلات جدید شکل گرفته در عرصه نظام بین الملل و دوقطبی احیا شده شرق و غرب و جنگ سرد دوم، ایران اکنون در جایگاه جغرافیایی مناسب و زمان بهتر و قدرت چانه زنی بالاتر به شرط وجود ابتکار منطقی تر برای جبران غفلت ها و عقب افتادگی های تاریخی و برون رفت از مشکلات ایستاده و این زمان ممکن است تکرار نشود!