تاجرانی با ژن خوب!
تاجرانی با ژن خوب!
معین نیوز_یونس رنجکش/هنوز داستان منفعت جویی وابستگان مقامات از مسیر رانت‌های خانوادگی در گرما گرم بازی‌های رسانه‌ای و گیس و گیس‌کشی ها که آخرینش مربوط به معاون رئیس و فرزندش در آنسوی آب در فروش خدمات ویژه فیلتری بود سرد نشده و از دهان نیافتاده بود که ماجرای بسته شدن برخی شبکه‌های اجتماعی با پلتفرم‌های خارجی به دلیل مداخله در امنیت ملی بازار داغ دیگری برای این جماعت از جنس ژن‌های خوب فراهم کرد...

هنوز داستان منفعت جویی وابستگان مقامات از مسیر رانت‌های خانوادگی در گرما گرم بازی‌های رسانه‌ای و گیس و گیس‌کشی ها که آخرینش مربوط به معاون رئیس و فرزندش در آنسوی آب در فروش خدمات ویژه فیلتری بود سرد نشده و از دهان نیافتاده بود که ماجرای بسته شدن برخی شبکه‌های اجتماعی با پلتفرم‌های خارجی به دلیل مداخله در امنیت ملی بازار داغ دیگری برای این جماعت از جنس ژن‌های خوب فراهم کرد.

آمار چند صد میلیارد تومانی فروش فیلتر شکن‌ها در داخل ایران که یک نماینده مجلس اصولگرای یازدهم پرده از راز آن برداشت نشان می‌دهد که این حجم درآمد نمی‌تواند خارج از شبکه دسترسی افراد به منابع و پشتیبانی‌های خاص طراحی و تعریف نشود و به قولی حتما پای کسی و کسانی در میان است!

اگر چه اهمیت تامین امنیت و صیانت از حریم جامعه از وظایف مهم حاکمیت و مورد پذیرش واقع بینانه در این زمینه است اما از دیگر سو فراهم سازی بسترهای مناسب و کم هزینه و دسترسی آسان همه مردم به خدمات رایج در دنیا نیز از تکالیف مهم دولت‌ها است که قابل فراموشی و کوتاهی نیست.

در چنین شرایطی که دولت و دست اندرکاران مدیریت و حکمرانی بر فضای مجازی از دغدغه های خود برای امنیت جامعه و کشور سخن می گویند پس وجود این حجم پرشمار شرکت های پنهان برای سود جویی از فضای محدود کردن مجازی و دسترسی به شبکه های اجتماعی مقبول مردم نشانه چیست.

آیا انرا باید به پای کم کاری‌ها و عدم توانایی در ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده آسان مردم از شبکه‌های مجازی دانست یا نبود توان مقابله‌ای با متخلفان و شاید هم فرصت‌سازی برای نزدیکان و ژن‌های خوبی که بتوانند از سفره نداشته مردم دانه های بیشتر بچینند.

آنچه اکنون مهم است نگاه واقع بینانه به پیرامون و توجه دولت به قطع دستان سودجویانی است که در کنار ناتوانی ها برای یک حکمرانی مناسب بر فضای مجازی، زمینه‌های تحمیل هزینه‌های سربار و بسیار بر مردم را فراهم کرده اند.

اکنون مروم انتظار دارند مدعیان دولت مردمی از پوسته شعار خارج شده و طعم خدمت را به مردم بچشانند و دست این جیب بر‌های ژن خوب را کوتاه کنند تا مردم اثرات این شعارهای خوش آب و رنگ را در سفره و زندگی خود حس کنند!